Skoda?
Fra : NI

Dato : 26-02-04 18:58

Min kæreste og jeg står i nærmeste fremtid og skal til at købe bil, og vil
max give 25.000,- for den. I den forbindelse kan jeg se, at man kan få en
forholdsvis "nyere" bil, med færre kørte kilometer, hvis man vælger en Skoda
frem for et andet mærke. Er der nogle af Jer som har erfaring med Skoda, og
hvilke modeller kan I evt. anbefale fremfor for andre.

Mvh Niels

Fra : D19SakaPOPPE

Dato : 26-02-04 20:48

jeg havde engang en favorit, den kørte godt..
hvis det er jeres første bil, skal i købe den hos en aut. skoda forhandler,
for de har en spec. "skoda" forsikring, hos topdk, som er meget billig..
jeg gav selv 4600,- for ansvar som nybegynder
--
Dennis
Randers

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-02-04 08:59

"NI" <mailto:mail@fakeniib.dk> skrev i en meddelelse
"Skoda?"

> Er der nogle af Jer som har erfaring med Skoda, og
> hvilke modeller kan I evt. anbefale fremfor for andre.

Vi købte en Felicia GLX 1.6 i 1996 og den har vi stadig. Det er den jeg futter
rundt i til daglig og det vil jeg blive ved med et godt stykke tid endnu for dels
kan jeg faktisk godt lide den og dels kan jeg som du selv bemærker jo ikke rigtig
får noget for den

Fordele:
========
- Billig i drift. Jeg kører en del motorvej i myldretiden og holder lidt under 15
km/l uden at jeg synes jeg kører specielt økonomisk.
- Kvik i trafikken. 1.6 motoren har bundtræk som en diesel
- Okay med plads på førerseædet. Jeg er 192 og kan fint være der - omend er så
ikke er meget plads bag mig

Ulemper:
========
- Koblingen er noget skod. Vi er på nummer tre kobling (og den fik vi på garantien
for nummer to) og nummer fire kommer i til sommer. Jeg har snakket med Skoda-folk
og det er et kendt problem.
- En 1.6 uden servostyring kræver gode armkræfter når man skal parallelparkere.

Generelt:
=========
- Køb 1.6 udgaven med servostyring hvis I kan finde en.
- Check om koblingen fedter: Prøv at accellerere pludseligt. Hvis motoren går op i
omdrejninger men bilen følger ikke med, så er koblingen nok til den dårlige side.
- Overvej stationcar udgaven. Den har dobbelt så meget bagageplads.

Og endelig: spørg bare løs hvis der er mere du vil vide.

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : NI

Dato : 27-02-04 11:28

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
garantien
> for nummer to) og nummer fire kommer i til sommer. Jeg har snakket med

Hvad koster det at få skiftet en sådan kobling?

Mvh Niels

Fra : Ole Hansen

Dato : 27-02-04 09:04

"NI" <mail@fakeniib.dk> writes:

> [...]
> frem for et andet mærke. Er der nogle af Jer som har erfaring med Skoda, og
> hvilke modeller kan I evt. anbefale fremfor for andre.

Tjah.. Til omkring 25.000 bliver det nok svært af finde ret meget
andet en en Skoda Favorit og den er en Skoda af den gamle skole, altså
før VW overtog firmaet. På bilbasen er der dog een (hos forhandler)
Felicia med en skrækkelig masse km på tælleren..

Jeg ville hellere ofre 25.000 på en ældre Japaner, end 25K på en
Favorit. Hvis man kan finde en god Felicia til de penge, så tror jeg
ikke den er så skidt en bil.. (Den er fra tiden efter VW overtog dem)

--
Ole Hansen