Normalt en bil ryger efter undervognsbehan~
Fra : Klaus G.

Dato : 26-02-04 15:29

Hej.

Da jeg idag kørte hjem fra arbejde, begynder det at lugte helt vildt af
brændt olie, eller noget som minder meget om det. Jeg finder så ud af, at
det er en lille sølvgrå bil som køre 300-400m længere fremme(kan se røgen).
Den kommer til at holder for rødt og jeg kommer op bagved den. Kan nu se det
er en Skoda Fabia 1.4TDI. Jeg bestemmer mig for at få stoppet bilen, da
føren af bilen tydligvis ikke har opdaget noget. Bil standser selv på en
sidevej, jeg parkere bagved, og siger at bilen altså ryger helt vildt. Får
afvide at det er en helt ny bil, og den lige har været til
undervognsbehandling. Jeg siger så at jeg ikke ville køre videre, hvis det
var min bil, før jeg havde undersøgt hvad al den røg skyltes. Så sagde at de
nok skulle ringe til dem der lige havde givet undervognen en omgang, og
spurgt om de ved uheld er kommet til at oversprøjte udstødningsmanifolden,
for jeg har ikke på nogen af vores biler oplevet at det var tilfældet. Hvis
de ikke mener de havde sprøjtet på udstødningen. Så skulle de ringe efter en
vogn som kunne hente dem, for det var absolut ikke anbefalingsværdigt at
sige de bare skulle køre om til Skoda i Holstebro, med en bil som ryger så
meget, og man ikke kender årsagen.

Det var en pige på omkring 18-20år som sad bag rettet, og hendes mor ved
siden af, de havde godt nok snakket lidt om at det lugtede lidt sjovt, men
har ikke tænkt videre over det...?

Men vil så lige spørge om nogen herinde har været udefor at jeres motor,
eller dele af den har fået en omgang undervognbehandling? For jeg har som
sagt ikke oplevet det før på nogen af min fars biler, og har ikke selv haft
bil som kunne nyde godt af en behandling.

Og lige en ting mere, utroligt at der ikke var andre som "greb" ind, føler
nærmest at det var min pligt at informere dem om at der var noget galt...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-02-04 15:37

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:

> [...]
> sagt ikke oplevet det før på nogen af min fars biler, og har ikke selv haft
> bil som kunne nyde godt af en behandling.

Jeg har en kammerat der fik undervognsbehandlet sin bil, og de
efterfølgende par dage røg og lugtede den af brændt
undervognssnask. Det var klart at det kom fra udstødningen, så jeg
tror simpelthen at der var sprøjtet beskyttelse på udstødningen. Efter
et par dage aftog stanken og røgen (pendlede dengang fra Aalborg til
Århus hver dag).

Men er det normalt at udstødningen bliver snasket ind også?

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Per Thomsen

Dato : 26-02-04 16:10

> [...]
> Århus hver dag).
>
> Men er det normalt at udstødningen bliver snasket ind også?

Sidst jeg fik undervognsbehandlet min tog det en uge før den holdt op med at
ryge. Men det flere mdr. før lugten holdt op når den blev varm.

Per

Fra : René Lønstrup

Dato : 26-02-04 16:36

Thomas Rasmussen wrote:
> Men er det normalt at udstødningen bliver snasket ind også?

Det blev det på min Celica da den blev undervognsbehandlet i forbindelse med
mit køb af den. Den lugtede forfærdeligt de første par uger, men røg
heldigvis kun som en skorsten de første par dage. - Derimod har der hverken
været røg eller lugt de par gange MR2'eren er blevet behandlet, men den har
selvfølgelig heller ikke så meget udstødning de kan ramme

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : GiWeo

Dato : 26-02-04 16:18

Hejsa

Ja, det er ganske normalt

Når den bliver undervognsbehandet er det HELE undervognen der bliver
badet i "stivnet olie" - og undsødningsrøret/lydpotten

Efter nogle KM er disse _meget_ varne, og det får olien til at udsende
krafitg røg - ganske normalt, og efter en uges tid holder den om med
det

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Olesen

Dato : 26-02-04 20:23

> Men vil så lige spørge om nogen herinde har været udefor at jeres motor,
> eller dele af den har fået en omgang undervognbehandling?

Blot en indikation på, de HAR sprøjtet undervognen.
Sørg for at holde ventilationen lukket de første km...

Bør desuden holde op med at ryge ganske hurtigt....