Jydekrog - forsikring og syn?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-02-04 14:23

Hejsa

Min bil er synet med en jydekrog, men er afmonteret. Det er ikke en
aftagelige type, men en der er boltet fast.

Mit spørgsmål er så om man skal betale forsikring af krogen, når den ikke er
monteret.

Hvad siger de hos SBI næste gang den skal synes, og krogen er afmonteret?

Jeg vil aldrig komme til at bruge krogen, så der er tale om en permanent
afmontering...

Venligst
Hans

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-02-04 14:25

Hans Mouridsen wrote:
> Mit spørgsmål er så om man skal betale forsikring af krogen, når den
> ikke er monteret.

Nej, du kontakter dit forsikrignsselskab og skriver under på, at den ikke
bliver brugt.

Mht. syn, så ville jeg nok sætte den på.
Hvis de sletter at den har træk og det skal på igen, skal bilen til syn.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-02-04 14:32

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote in message
> [...]
> aftagelige type, men en der er boltet fast.
>
> Mit spørgsmål er så om man skal betale forsikring af krogen, når den ikke

Den behøver ikke engang at være afmonteret for ikke at koste noget i
forsikring - hvis du erklærer at du kun vil bruge den til et cykelstativ og
ikke trække noget med den, koster det ikke noget.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-04 14:38

> [...]
>
> Jeg vil aldrig komme til at bruge krogen, så der er tale om en permanent

Min (snart kommende) svigerfar købte hans Yaris (fra ny af godt nok) som
indreg. med træk, men det var ikke monteret.
Det er så sidenhen blivet monteret.

Jeg kan ikke forestille mig at det betyder noget synsmæssigt at det ikke er
der mere.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 14:44

Lad forgudsskyld den side på! For som andre har skrevet når den først er pillet af
så skal den til syn igen for at få den monteret.
Har du undersøgt om du betaler ekstra for at have træk på bilen? Mange
forsikringsselskaber regner det ikke med mere?

Betaler du for den så sig du ikke bruger den og du slipper for betaling! Men husk
så at du selv hænger på skaden hvis du aligevel hænger trailer på og der sker
noget.

MVH
Jes

www.deloren.dk

"Jydekrog - forsikring og syn?"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.73.249.102)

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 16:38

> [...]
Men husk
> så at du selv hænger på skaden hvis du aligevel hænger trailer på og der

hehe det koster jo også 50 Kr mere om året at forsikre krogen
(GF)........jeg fatter ikke man overhovedet vil fravælge det. Selv om det
kun skulle blive brugt hvert andet år når man lige skal låne en trailer på
den lokale shell tankstation, så er beløbet da så lille at det altid er rart
at kunne bruge det.....HVIS det skulle være.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-02-04 16:47

Hejsa

> [...]
rart
> at kunne bruge det.....HVIS det skulle være.

Okay jeg var ikke klar over at det var sådan et lille beløb...

Jeg syntes bare ikke den pynter på bilen, og der gjorde den tidligere ejer
heller ikke... Hvis jeg får brug for en krog må jeg låne en anden bil, da
den ikke bare lige sættes på :|

Tak for info

Venligst
Hans

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 26-02-04 16:57

> [...]
rart
> at kunne bruge det.....HVIS det skulle være.

på vores forsikring (IDA gruppe hos Tryg) koster 600-700 extra.
Mvh
Anders O

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-02-04 16:59

Hej!

"[8260]Anders Olesen" wrote:

> på vores forsikring (IDA gruppe hos Tryg) koster 600-700 extra.

Jeg mener faktisk at jeg gav* 250,- i kvartalet for krogen (også gennem
IDA).

* = Den er afmeldt da jeg aldrig bruger den alligevel :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-02-04 17:04

Hej

> Jeg mener faktisk at jeg gav* 250,- i kvartalet for krogen (også gennem
> IDA).

Okay det er da lidt vildt.... Må vidst hellere lige undersøge hvad den
koster uden, forsikringen er jo ikke billig i forvejen :|

/Hans

Fra : bme

Dato : 26-02-04 17:28

> Okay det er da lidt vildt.... Må vidst hellere lige undersøge hvad den
> koster uden, forsikringen er jo ikke billig i forvejen :|
>
> /Hans

hmmmm, da jeg havde alm. brand kostede det ikke en nikkel ekstra da jeg
monterede træk.

I mit nuværende forsikringsselskab (runa) koster det heller ikke ekstra.

/bo

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 17:27

> rart

> på vores forsikring (IDA gruppe hos Tryg) koster 600-700 extra.

Tja nogen vil jo gerne betale mere for den samme vare, end andre vil

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-02-04 19:44

Hejsa

> Tja nogen vil jo gerne betale mere for den samme vare, end andre vil

Ja men nu er vi ikke alle så heldige, at GF vil forsikre ens bil...:|

Det havde først sagt ok til min, og da jeg endelig ville bestille var det
sandelig ikke muligt med sådan en bil. Sådan nogle båtnakker !"#!"

Nå men sådan er det jo :)

/Hans

Fra : NIL

Dato : 27-02-04 11:02

> [...]
rart
> at kunne bruge det.....HVIS det skulle være.

Hej...

Da jeg i 1999 skulle ha' en ansvarsforsikring hos TRYG til ca. 6000 kroner
(førstegangs...) kostede det
2500 kroner ekstra for forsikring med trækkrog!
Så dét fravalgte jeg! (Har dog haft en lille-lillebitte trailer efter et par
gange!)

Hilsen
NIL

Fra : Carsten Holck

Dato : 27-02-04 00:51

Tom wrote:

> [...]
> trailer på den lokale shell tankstation, så er beløbet da så lille at
> det altid er rart at kunne bruge det.....HVIS det skulle være.

Og så er det et ret godt sted at sætte et slæbetov fast, eller selv at blive
bjærget fri med,
/carsten

Fra : TGD

Dato : 26-02-04 19:55

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil aldrig komme til at bruge krogen, så der er tale om en permanent

Hos Fair laver du nummeret med at skrive under på du ikke bruger den, men nå
du så skal bruge den ringer du til dem så betaler du et lille beløb for de
dage du skal bruge den...

Kører du galt med den på så laver forsikringen en lille udregning, noget ala
hvor meget ekstra % koster forsikringen med krog det % beløb trækker de så
fra dækningen - så du kan ende med at skulle betale en hel del
tilskadelidte.

Fra : TGD

Dato : 26-02-04 20:44

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> hvor meget ekstra % koster forsikringen med krog det % beløb trækker de så
> fra dækningen - så du kan ende med at skulle betale en hel del

Hvis du IKKE har betalt...