Falck?
Fra : John Sahl

Dato : 26-02-04 11:49

Hejsa,

Er der nogen som ved om man ved motorhavari i eksempelvis
Tyskland kan få transporteret bilen hjem, eller er det kun til
nærmeste værksted?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-02-04 11:50

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Er der nogen som ved om man ved motorhavari i eksempelvis
> Tyskland kan få transporteret bilen hjem, eller er det kun til
> nærmeste værksted?

De gange jeg har brugt falck(i danmark) - har jeg fået bilen kørt til min
hjemmeadresse.
Mon ikke også det er det samme selvom den skal over grænsen?
Jeg mindes der er en her i gruppen der fik sin bil hentet af falck i
tyskland og kørt til sin hjemmeadresse.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-02-04 11:52

John Sahl wrote:
> Er der nogen som ved om man ved motorhavari i eksempelvis
> Tyskland kan få transporteret bilen hjem, eller er det kun til
> nærmeste værksted?

Min fars gearkasse stod af 50 km fra Hamborg.
Falck ville ikke kører den hjem til Danmark - kun til nærmeste værksted. De
var ligeglade med, at gearkassen kun var 6 md gammel og at der derfor var
garanti på den.

Den kom hjem med Falck men på SOS regning, da den ikke ville kunne laves på
under 3 dage.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-02-04 11:55

Morten Fruergaard wrote:

> Min fars gearkasse stod af 50 km fra Hamborg.

Bittert.

> Falck ville ikke kører den hjem til Danmark - kun til nærmeste værksted. De
> var ligeglade med, at gearkassen kun var 6 md gammel og at der derfor var
> garanti på den.

Hvilket fabrikat??

> Den kom hjem med Falck men på SOS regning, da den ikke ville kunne laves på
> under 3 dage.

Kun rimeligt.

--
Roberto Saldo

Fra : John Sahl

Dato : 26-02-04 12:45

Morten Fruergaard wrote:
> Min fars gearkasse stod af 50 km fra Hamborg.
> Falck ville ikke kører den hjem til Danmark - kun til nærmeste
> værksted. De var ligeglade med, at gearkassen kun var 6 md gammel og
> at der derfor var garanti på den.

Ok, ikke så lækkert for os hjemmemekanikere der ikke vil
belastes med værkstedstimepriser

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-02-04 13:02

John Sahl wrote:
> Ok, ikke så lækkert for os hjemmemekanikere der ikke vil
> belastes med værkstedstimepriser

Men vel på en eller anden måde forståeligt.
Der er langt hjem fra fx Spanien pga. en defekt generator...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 26-02-04 13:49

Morten Fruergaard wrote:
> Men vel på en eller anden måde forståeligt.
> Der er langt hjem fra fx Spanien pga. en defekt generator...

Yup, klart nok...

Fra : GiWeo

Dato : 26-02-04 13:59

Hejsa

Det bestemmer Falck, eller rettet det abonnemnent du har hos dem

Har du derimod kaskoforsikring på din bil, har du også SOS
redningshjælp, og så bliver bilen kørt hvorhen DU ønsker det igemmen
SOS, men derfor kan det godt være Falck der står for transporten !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-02-04 14:06

GiWeo wrote:
> Har du derimod kaskoforsikring på din bil, har du også SOS
> redningshjælp, og så bliver bilen kørt hvorhen DU ønsker det igemmen
> SOS, men derfor kan det godt være Falck der står for transporten !

Vist ikke helt korrekt.
Min far fik kun hans til Danmark gennem SOS, da de skønnede, at den ikke
ville kunne laves i tyskland på under 3 dage.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Møller

Dato : 26-02-04 14:32

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Vist ikke helt korrekt.
> Min far fik kun hans til Danmark gennem SOS, da de skønnede, at den ikke
> ville kunne laves i tyskland på under 3 dage.

Du har ret:

SOS: dækker merudgifter ved transport til nærmeste værksted og lidt mere,
se kopi af police i dk.binaer.motor
--
Møller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-04 14:47

"Møller" <eam@son.dk> wrote in message

> [...]
>
> Du har ret:
>
> SOS: dækker merudgifter ved transport til nærmeste værksted og lidt mere,

Men sjovt nok ikke hjælp hvis man er fastkørt i sne.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : LD

Dato : 26-02-04 21:39

> Har du derimod kaskoforsikring på din bil, har du også SOS
> redningshjælp, og så bliver bilen kørt hvorhen DU ønsker det igemmen
> SOS, men derfor kan det godt være Falck der står for transporten !

I første omgang bliver den kørt til nærmeste autoriserede værksted.
Viser det sig at bilen ikke kan laves på tre arbejdsdage,
er der ret til hjemtransport.
Er det kaskoskade har forsikringsselskabet det sidste ord i
hvad der skal ske med bilen, er det mekanisk skade kan
brugeren bestemme om bilen skal repareres eller hjemtransporteres.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 14:50

Hejsa

Det er ganske korrekt Falck yder kun bugsering ikke hjemtransport i udlandet.
Skal bilen hjem er det SOS som står for det, men de sender den også først på
nærmeste værksted for at se om den kan laves på stedet.
Falck yder så den service at du med det samme kan få en reserve bil så du kan
fortsætte. SOS gør det først efter 3 dage.

MVH
Jes

www.deloren.dk

"Falck?"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.73.249.102)

Fra : AA

Dato : 26-02-04 18:53

Jeg fik min bil hjemtransporteret fra Hamborg af Falck uden probs. Der er
SVJV 2 typer abonement - det ene dækker hjemtransport