MS Windows
briani 27239
Bios
Fra : Peter Christiansen

Dato : 14-03-04 11:53

Hej i gruppen
Jeg har en kollega, hvis computer ikke kan finde cd-rom drevet. Om det er
fordi det er brændt af ved jeg ikke. Men jeg kan ikke komme ind i bios.

Når jeg starter computeren op, kommer der et skærm billede med Intel Pentium
og står på skærmen indtil det skifter til windows 98's startbillede. Jeg har
prøvet at trykke op delete mens den starter op men uden held. Er der nogle
der har løsningen?

Hilsen
Peter

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 14-03-04 12:02

Peter Christiansen skrev:
> [...]
> prøvet at trykke op delete mens den starter op men uden held. Er der nogle

hejsa Peter

har du prøvet med F1 ?.
Ellers gør det som jeg somme tider gør i sådan tilfælde, jeg tage et
drev fra, altså skiller computeren ad, og fjerner kablerne til enten
diskettedrev eller harddisk, og starter maskinen igen, så forslår den
som reglen hvad man skal trykke for at komme ind i biosen.

mvh
Hans Otto Nielsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-03-04 20:37

Hvis du skrev mærke og modelnr. på den pgl. pc, er der nok nogen der kan
hjælpe. Især mærkevare computere har det med at bruge andre
tastekombinationer.
Prøv evt. også F2 og F10 og ESC

Kurt

Fra : Snuden

Dato : 14-03-04 21:50

Visse modeller (især ACER) kræver en kombination af taster, fx.
ctrl-alt-esc

--
Snuden

Fra : Peter Christiansen

Dato : 15-03-04 20:52

Hej
jeg synes ikke rigtig at der står noget mærke. Den er købt hos data discount
foor nogle år tilbage.
kom endelig med flere gode råd

hilsen
peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-03-04 21:14

"Peter Christiansen" <peter994@FJERNofir.dk> wrote:

>jeg synes ikke rigtig at der står noget mærke. Den er købt hos data discount
>foor nogle år tilbage.
>kom endelig med flere gode råd

Prøv Aida32 http://www.aida32.hu, den kan fortælle dig hvilket bundkort der ligger i maskinen,

og herefter burde det være en smal sag at hjælpe dig videre....

<mlr>