MS Windows
briani 27239
Spoolsv problem
Fra : Michael Ring Jørgens~

Dato : 14-03-04 07:51

Hej.
Jeg har fået et meget træls problem med printer spooleren Spoolsv.exe
Når jeg starter windows xp pro op starter dette progam og optager/bruger
90-99% cpu kraft. Dette skete lige pludselig men computeren kørte. Har
undersøgt om det er en virus/trojan men det er det ikke da den ligger det
rigtige sted c:\windows\system32.
Håber at nogen kan give mig svar på hvorfor den lige pludselig bruger så
meget cpu kraft?
Af printer her jeg en HP PCS 2175 All-In-One. Den stod godt nok tændt da
spoolsv begyndte at bruge over 90% cpu kraft.

Michael

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-03-04 16:51

Michael Ring Jørgensen skrev:

> Håber at nogen kan give mig svar på hvorfor den lige pludselig
> bruger så meget cpu kraft?

Måske hjælper det at tømme spool-mappen. Stop spool-tjenesten(*) og
slet så indholdet af C:\WINDOWS\system32\spool\PRINTERS, hvis der
da ellers er noget i mappen selvfølgelig.

(*) Start > Kør: net stop spooler

--
Hilsen
Madsen