MS Windows
briani 27239
Kan en Linux disk læses af Windows??
Fra : Dan MOrtensen

Dato : 13-03-04 20:20

En eller anden har pillet ved min linux-disk, så den ikke kan starte
op. Jeg har "nada" forstand på linux.. Kan man pille filer ud vha.
windows (disken sættes over i windowsmaskinen)? Eller skal man have
linux'en op og køre?

Det er ikke alt om at få filerne ud, dem har jeg et andet sted også.
Men de ligger sorteret i foldere, og det vil jeg helst undgå (>10.000
filer)..

--
/Dan MOrtensen

www.webgaden.dk
www.hpc-nord.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-03-04 20:49

Dan MOrtensen wrote:
> [...]
>
> Det er ikke alt om at få filerne ud, dem har jeg et andet sted også.
> Men de ligger sorteret i foldere, og det vil jeg helst undgå (>10.000

Det nemmeste (hvis man ved hvordan) er at få "ordnet" Linuxdisken så den
kan boote.

Fortæl lidt om hvordan dit system er sat op, mht. bootmanager (Linux
eller Windows), hvordan systemet er partitioneret, hvad der er pillet
ved etc.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-03-04 22:29

Dan MOrtensen wrote:
> [...]
> op. Jeg har "nada" forstand på linux.. Kan man pille filer ud vha.
> windows (disken sættes over i windowsmaskinen)? Eller skal man have

Hvis du vil have hjælp til at fikse problemet via Linux (og bruger chancen
til at lære lidt om Linux) hører linux hjemme i news:dk.edb.system.unix

mvh
Henning

Fra : Hans Greve

Dato : 14-03-04 02:16

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at lære lidt om Linux) hører linux hjemme i news:dk.edb.system.unix

Eller brug Windows program explore2fs til at hente Linux filer. Søg Google

mvh.
Hans

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 16-03-04 21:11

On Sun, 14 Mar 2004 02:16:03 +0100, "Hans Greve" >> Dan MOrtensen
wrote:

>Eller brug Windows program explore2fs til at hente Linux filer. Søg Google

Ja, den virker. At alle filerne så er "overskrevet", er så noget
andet.

Problemet opstod, da serveren blev udsat for en "gæst", som ikke havde
reelle hengsigter.

Så må man jo lære at lave backup - eller til at sortere igen -
Heldigvis er netop denne server "blot til lyst"...

--
/Dan MOrtensen

www.webgaden.dk
www.hpc-nord.dk

Fra : Hans Greve

Dato : 16-03-04 21:51

"Dan MOrtensen" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så må man jo lære at lave backup - eller til at sortere igen -
> Heldigvis er netop denne server "blot til lyst".

Ærgeligt. Men nu har set hvad der er galdt. "Af skade bliver man klog"
mvh. Hans