MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ændre rækkefølgen på programmer der starte~
Fra : Sander

Dato : 13-03-04 12:41

Kan man det, altså ændre rækkefølgen i de
programmer der starter med windows, såsom
icq, antivirus, firewall m.m. så man kan få icq
til at starte tilsidst når der hul til nettet.

Sander.

Fra : LarsS

Dato : 13-03-04 22:05

Sander skrev:

> Kan man det, altså ændre rækkefølgen i de
> programmer der starter med windows, såsom
> icq, antivirus, firewall m.m. så man kan få icq
> til at starte tilsidst når der hul til nettet.

Ja jeg har set programmer der kunne sætte en tids-
forsinkelse på opstart af enkelte programmer. Men
ellers kan problemet måske klares ved at lægge
genvej til program der skal starte sidst i "start-up"-
folder (så startes det senere end programmer der
startes i registrerings-databasens "run").

/LarS

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-03-04 10:11

"Sander" <REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> Kan man det, altså ændre rækkefølgen i de
> programmer der starter med windows, såsom
> icq, antivirus, firewall m.m. så man kan få icq
> til at starte tilsidst når der hul til nettet.

En god idé er at lade være med at starte ICQ og andre internet baserede
programmer op automatisk.
Jeg har kun min antivirus/firewall sat til automatisk start, det er en af
mange måder at undgå unødvendige sikkerhedshuller.
Desuden giver det også en hurtigere opstart af computeren, og man skal da
være noget af en chatter hvis man sidder på ICQ lige fra computerens
opstart.

Mvh
Benjamin

Fra : Sander

Dato : 15-03-04 16:48

Ja det er osse en mulighed, måske skal man bare
være opmærksom på at installere programmerne
i den rækkefølge man vil have dem til at starte, men
om det kan lade sig gøre ved jeg ikke, men det var jo
smart om man kunne gå ind et sted i windows og vælge
prioritetsrækkefølje for opstart af programmerne.

Sander.