MS Windows
briani 27239
Hændelse fejl id 1090
Fra : Robert Larsen

Dato : 12-03-04 09:37

Hej i Gruppen.!

Håber at der er nogle der kan hjælpe mig med en fejl. Fejlen udarter sig i
at maskinen holder op med at reagere på mine input ( Fryser ). Det eneste
jeg kan gøre er direktør knappen. Når det hele er startet op igen, går jeg
ind i logbog via. Computeradministration, i logbog\Program er det den samme
fejl hver gang maskinen har lavet de numre.

De sidste to fra logfilen.

Type .: Fejl
Dato .: 09-03-2004
Klokkeslæt :: 19:50:24
Kilde .: Userenv
Hændelse id.: 1090

Type .: Fejl
Dato .: 09-03-2004
Klokkeslæt :: 19:50:25
Kilde .: Userenv
Hændelse id.: 1090

Hvorefter maskine stopper

Beskrivelse I Egenskaber for hændelse

Sessionsstatus for gældende politikindstilling kunne ikke logføres. Et
forsøg på at oprette forbindelse til WMI mislykkedes.
Logføring for gældende politikindstilling udføres ikke længere for denne
politiks program.
Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på

Men inden disse to log, hvor maskinen går i stå er der disse to (
Oplysninger )

Type .: Oplysninger
Dato .: 09-03-2004
Klokkeslæt :: 19:50:22
Kilde .: Avg7Alrt
Hændelse id.: 1

Type .: Oplysninger
Dato .: 09-03-2004
Klokkeslæt :: 19:50:21
Kilde .: Avg7UpdSvc
Hændelse id.: 1

Hvis det nu skal være overskuelig, sætter jeg det lige op i række følge
efter Klokkeslæt.

Type .: Oplysninger
Dato .: 09-03-2004
Klokkeslæt :: 19:50:21
Kilde .: Avg7UpdSvc
Hændelse id.: 1

Type .: Oplysninger
Dato .: 09-03-2004
Klokkeslæt :: 19:50:22
Kilde .: Avg7Alrt
Hændelse id.: 1

Type .: Fejl
Dato .: 09-03-2004
Klokkeslæt :: 19:50:24
Kilde .: Userenv
Hændelse id.: 1090

Type .: Fejl
Dato .: 09-03-2004
Klokkeslæt :: 19:50:25
Kilde .: Userenv
Hændelse id.: 1090

Som jeg kan finde ud af, så er det AVG Antivirus filer der laver noget,
hvorefter fejlen udarter sig.
Har været ud på nettet det meste af dagen for at finde en løsning, men uden
held.

Har prøvet disse forslag.:

>cd /d %windir%\system32\wbem
>net stop winmgmt /y
>rd /s/q repository
>regsvr32 wbemupgd.dll

Dette forslag ville ikke, fik fejlen.:

DllInstall i Uderenv.dll mislykkes
Returkode 0x8004100E

>cd /d %windir%\system32.
>regsvr32 /n /I userenv.dll.
>cd wbem.
>mofcomp scersop.mof.
>gpupdate /force

Denne forslag lykkes at gennemføre, men uden held, desværre.

Håber at det er udførlig beskrevet og at der er nogle der kan komme med
forslag eller evt. en løsning.

Maskine Konfiguration .:

Chaintech 7aja
AMD t-bird 1000Mhz
2x 80gb Maxtor Harddiske
Windows Xp med Service Pack 1

Mvh

Robert Larsen

Fra : morten

Dato : 12-03-04 14:10

"Robert Larsen" <robert@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
samme
> fejl hver gang maskinen har lavet de numre.

prøv denne guide

You can try recreating some of the WMI files using the steps below:
1 Stop the Windows Management Instrumentation service.
2 Go to the %SystemRoot%\System32\Wbem\Repository folder.
3. Delete all of the files that are in the
%SystemRoot%\System32\Wbem\Repository folder.
4 Restart the computer. The files that were deleted are recreated when the
computer restarts.
The Windows Management Instrumentation service will start automatically when
you restart the computer".

Fra : Robert Larsen

Dato : 14-03-04 09:31

Har prøvet, men intet har hjulpet...