MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win XP og netværksforbindelse
Fra : 5580

Dato : 12-03-04 00:16

Hej
Min gode ven musikeren har fået et problem med sin PC
I xp -pro får han ca 2 gange i minuttet en boks frem der vil kalde op til
nettet ( modem), han svarer nej og venter så 30 sek og den er der igen, men
med et andet program der vil kalde op.

Har testet med den nyeste AVG og den fandt intet der kunne relatere til
dette fænomen.

Nogen der har et bud

PFH
Karl

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 12-03-04 00:31

5580 wrote:
> [...]
> igen, men med et andet program der vil kalde op.
>
> Har testet med den nyeste AVG og den fandt intet der kunne relatere

Det er nok et spyware program der har sneget sig ind på hans computer.

Prøv at skanne den for "internet-skrald" evt. med Ad-aware[1] og Spybot
S&D[2]

Det er ikke utænkeligt at det afhjælper dit problem.

[1] url:http://www.lavasoft.de/
[2] url:http://www.safer-networking.org/

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express's måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Leony

Dato : 12-03-04 23:30

In news:jE64c.109163$jf4.6547378@news000.worldonline.dk,
Torben Greve Otzen <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> typed:

> [...]
> Spybot S&D[2]
> Det er ikke utænkeligt at det afhjælper dit problem.

Hvis de 2 programmer ikke finder noget, så kunne det måske være en
virus, som prøver at sende sig selv videre (ved ikke hvor tit de prøver
at sende sig selv).

Hvis der installeres en firewall, så kan man se hvad der prøver at ringe
op.
Zone Alarm er en gratis firewall:
http://www.zonelabs.com/

--