MS Windows
briani 27239
unmountable boot volume?
Fra : Uffe Junker\(Gedser\~

Dato : 11-03-04 22:34

unmountable boot volume?

Jeg får denne besked på en blå skærm ved nyinstallation af XP på ny pc!
Jeg har skiftet ram, hd, strømforsyning uden uden held - jeg har ikke prøvet
at skifte bundkortet, men er der gode idéer til en løsning?

mvh.

Uffe Junker

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 11-03-04 22:42

Ind i bios. Slå virus-proction fra. ?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-03-04 22:46

Du bruger sikkert et 40 pins kabel til en hurtig harddisk. Et 80 pins har
løst problemet hér

Fra : Uffe Junker\(Gedser\~

Dato : 11-03-04 22:57

Desværre, nej!
Ejheller kan jeg i bios (phoenix award) finde mulighedden for at slå virus
protection fra?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-03-04 00:08

"Uffe Junker(Gedser)" <uffe@direkte.org> skrev i en meddelelse
> Desværre, nej!
> Ejheller kan jeg i bios (phoenix award) finde mulighedden for at slå virus
> protection fra?

Du kan læse lidt løsningsforslag her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q297185
og her
http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;q315403
og her
http://support.gateway.com/support/techdocs/software/WINDOWS/158032510.shtml

Kurt

Fra : Nederbasse

Dato : 11-03-04 23:08

> [...]
prøvet
> at skifte bundkortet, men er der gode idéer til en løsning?

Hvad er det for et drev der er unbootable ?
hvis det er cd-rom drevet er det så sat til Boot Device i BIOS
Er det HD er der så oprettet en partition

Lars

BTW lige den klassiske: vender fladkablet rigtigt pin 1 til pin 1 (den har
jeg selv prøvet)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-03-04 01:27

> [...]
prøvet
> at skifte bundkortet, men er der gode idéer til en løsning?

Jeg har haft samme besked, men det forhindrede mig ikke i at ominstallere.
Det var noget med at genstarte og trykke F8 osv.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Uffe Junker\(Gedser\~

Dato : 14-03-04 00:45

Jeg har prøvet div. foreslåede løsninger, men det der hjalp, var et nyt
bundkort!
Tak for jeres forskellige forslag/idéer!

mvh.

Uffe