MS Windows
briani 27239
XP MEGET sløv efter opstart
Fra : Agemam

Dato : 10-03-04 18:53

Hej NG

Jeg er løbet ind i et underligt problem.

Sagen er den, når jeg starter maskinen op, går den fint i Windows og jeg kan
se baggrundsbillede, bevæge musen osv. Men den reagerer ikke på mine input i
det første 1-2 minutter. Den har ligeledes svært ved at komme på
internettet, men kun i de første 1-2 minutter, derefter ingen problemer !!!
Hvad kan dette skyldes ???

Samtidigt har jeg andet problem, den er begyndt med (under opstart) at
komme op med en diaglogboks, hvori jeg skal indtaste et kodeord for at komme
videre. Et hurtigt tryk på enter og den forsætter, men hvorfor er den
begyndt på dette?

Håer at I kan hjælpe!

Regards Agemam

ICQ: 92 51 12 11
Min maskine:

ECS Mainboard L4S8A2 P4 Compatible
Intel Pentium 4 - 2.533 Mhz Processor (FSB 533 Mhz)
512 MB DDR Ram (PC2700)
80 Gb 7.200 RPM, 8 MB Cache Harddisk
16(40) x Sony DVD (CD) Rom drev
Point of View, GeForce FX5600 256 MB Ram Grafikkort
OS: Windows XP Professionel (med Service Pack 1)
DirectX 9 installeret

Fra : goofy

Dato : 10-03-04 20:51

Hjesa
> [...]
> det første 1-2 minutter. Den har ligeledes svært ved at komme

> internettet, men kun i de første 1-2 minutter, derefter ingen

Prøv at scanne for spyware. Prøv programmerne adaware eller
spybot.
Ofte når xp er langsom er der spyware der driller

Steen

Fra : Frede Sørensen

Dato : 14-03-04 19:08

--
Det er mere sandsynligt XP leder efter en IP-adresse, prøv at give netkortet
en IP-adresse.

Med venlig hilsen

Frede

frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk

Fra : Christian Knudsen

Dato : 14-03-04 23:37

Hvis du bruger nettet, er der stor sandsynlighed for, at det er ad/spyware,
som goofy nævner.

Jeg har skrevet en smule om emnet:
http://diggy.dk/aaw
Håber du kan bruge det.