MS Windows
briani 27239
formatering
Fra : Ingrid

Dato : 10-03-04 12:56

Hejsa
Jeg vil gerne have en com. formateret, men kender ikke pasword og
adgangskode for at komme ind i den.
Har bøvlet lidt med en boot diskette, men det er til windows 98 og den jeg
skal ha formateret er en windows 95, nogen hjælp at hente her ???

Hilsen Ingrid

Fra : Ditte Hansen

Dato : 10-03-04 12:52

"Ingrid" <stub@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har bøvlet lidt med en boot diskette, men det er til windows 98 og den jeg
> skal ha formateret er en windows 95, nogen hjælp at hente her ???

Hvis det er selve bootdisken du mangler, så kig her
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Ellers kan jeg ikke hjælpe

Hilsen Ditte

Fra : Ingrid

Dato : 10-03-04 13:18

Tusind tak, er hentet, så nu må vi se om jeg kan finde ud af det.

Hilsen Ingrid

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-03-04 12:59

Ingrid wrote:
> Jeg vil gerne have en com. formateret, men kender ikke pasword og
> adgangskode for at komme ind i den.

Ikke forstået. Er der password på BIOS eller er det password på
Windows. Hvis det er Windows 95 og 98 er det fløjtene ligegyldigt
med passwordet.

> Har bøvlet lidt med en boot diskette, men det er til windows 98 og
> den jeg skal ha formateret er en windows 95,

Du kan sagtes ligge Windows95 ind hvor du har brugt en windows98
bootdiskette.

mvh
Henning

Fra : Ingrid

Dato : 10-03-04 13:10

Det er pasword og adgangskode til windows, det første din com. spør om hvis
man starter den.
Der er windows 95 i den, og jeg vil gerne have den formateret og så lagt
win.98 ind.
Jeg har boot diskette til win98, men ikke til 95. kan jeg så formattere ved
hjælp af den 98 diskette???

Hilsen Ingrid

Fra : Ricko.

Dato : 10-03-04 14:44

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-03-04 02:23

Ingrid wrote:
> Det er pasword og adgangskode til windows, det første din com. spør
> om hvis man starter den.

Fint. Det password har ingen betydening før windows er startet op.
Du kan sagtens standse opstarten af windows og køre i DOS selv
om der er password på windows.

> Der er windows 95 i den, og jeg vil gerne have den formateret og så
> lagt win.98 ind.

Det skulle der ikke være problemer i.

> Jeg har boot diskette til win98, men ikke til 95. kan jeg så
> formattere ved hjælp af den 98 diskette???

Ja og det er win98 disketten rigtig god til
Jeg var ved at skrive en vejledning, men dovenskaben kom over
mig, så her: http://www.wintip.dk/9x/artikler/win_install.htm

mvh
Henning