/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Problem med mail i XP
Fra : Brian Andersen


Dato : 09-03-04 18:14

Jeg håber dette er den rette gruppe til dette problem, ellers må i
gerne fortælle mig hvor det hører hjemme.

Jeg har en XP med ADSL fra TDC og indtil for nylig en switch hvor der
totalt er 2 (af og til 3) pc'er på. Det fungerer fint.
Jeg har Eudora som post program, det har fungeret perfekt i lange
tider, der er 6 personligheder (alle med unik adresse). Jeg har hidtil
kørt med McAfee Firewall, VirusScan, Internet Security og Spamkiller
og alt har været uden problemer (Virkeligt!).
Dog har Spamkiller ind imellem sagt, at den ikke kan connecte til sin
server og at jeg skal starte min forbindelse til internettet, eller
evt. server, men det er nu noget vrøvl, jeg har alle gange været på og
kunnet alt muligt andet. Så det har jeg ligesom ignoreret og tænkt at
det nok var en bug i Spamkiller.
Så investerede jeg i en D-Link router 704P, den blev sat på og virkede
fint out-of-the-box. Men efter et stykke tid begyndte Spamkiller at
komme med sin fejlmeddelelse stort set hele tiden. Jeg har spurgt
McAfee om jeg evt. skal sætte noget i routeren for at Spamkiller
fungerer ok, men har endnu intet hørt.
Jeg beslutter så midlertidigt at afinstallere Spamkiller, da jeg
ellers ikke kan hente mail (kun direkte på nettet). Og sidenhen er der
så gået totalt koks i mail hentningen.
Det startede med de 2 adresser jeg har hos TDC, medens de 4 andre
stadig fungerede. Jeg kunne sende mail, (og kan stadig), men når jeg
hentede stod de bare der og ... time out. Efterhånden er de 4 andre
desværre også begyndt at opføre sig ligedan.
Jeg har afinstalleret og installeret i en uendelighed, men no cigar.
Jeg prøvede med Outlook Express, men det var og er det samme.

Jeg har en ide, men det er altså bare en ide, om at det måske kan være
i registreringsdatabasen at noget er gået i skuddermudder.
For der er alligevel noget der virker, nemlig den anden pc jeg har på
routeren. Den kører også XP og har også Eudora som post program. Her
er der ikke noget problem what so ever. Men på den pc har jeg aldrig
haft Spamkiller.

Jeg er mystificeret og frem for at slette hele l..... og starte fra
scratch, så tænkte jeg, et der måske var nogen, der havde værdifulde
input.
Hvis der skal bruges flere oplysninger må i endelig skrive.

Mvh
Brian Andersen

 
 
Jørgen (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 09-03-04 20:18


"Brian Andersen" <bband@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:k7tr405b2iufqmv9pui0l4vf6eh2jqcn4v@4ax.com...
> Jeg håber dette er den rette gruppe til dette problem, ellers må i
> gerne fortælle mig hvor det hører hjemme.
>
> Jeg har en XP med ADSL fra TDC og indtil for nylig en switch hvor der
> totalt er 2 (af og til 3) pc'er på. Det fungerer fint.
> Jeg har Eudora som post program, det har fungeret perfekt i lange
> tider, der er 6 personligheder (alle med unik adresse). Jeg har hidtil
> kørt med McAfee Firewall, VirusScan, Internet Security og Spamkiller
> og alt har været uden problemer (Virkeligt!).
> Dog har Spamkiller ind imellem sagt, at den ikke kan connecte til sin
> server og at jeg skal starte min forbindelse til internettet, eller
> evt. server, men det er nu noget vrøvl, jeg har alle gange været på og
> kunnet alt muligt andet. Så det har jeg ligesom ignoreret og tænkt at
> det nok var en bug i Spamkiller.
> Så investerede jeg i en D-Link router 704P, den blev sat på og virkede
> fint out-of-the-box. Men efter et stykke tid begyndte Spamkiller at
> komme med sin fejlmeddelelse stort set hele tiden. Jeg har spurgt
> McAfee om jeg evt. skal sætte noget i routeren for at Spamkiller
> fungerer ok, men har endnu intet hørt.
> Jeg beslutter så midlertidigt at afinstallere Spamkiller, da jeg
> ellers ikke kan hente mail (kun direkte på nettet). Og sidenhen er der
> så gået totalt koks i mail hentningen.
> Det startede med de 2 adresser jeg har hos TDC, medens de 4 andre
> stadig fungerede. Jeg kunne sende mail, (og kan stadig), men når jeg
> hentede stod de bare der og ... time out. Efterhånden er de 4 andre
> desværre også begyndt at opføre sig ligedan.
> Jeg har afinstalleret og installeret i en uendelighed, men no cigar.
> Jeg prøvede med Outlook Express, men det var og er det samme.
>
> Jeg har en ide, men det er altså bare en ide, om at det måske kan være
> i registreringsdatabasen at noget er gået i skuddermudder.
> For der er alligevel noget der virker, nemlig den anden pc jeg har på
> routeren. Den kører også XP og har også Eudora som post program. Her
> er der ikke noget problem what so ever. Men på den pc har jeg aldrig
> haft Spamkiller.
>
> Jeg er mystificeret og frem for at slette hele l..... og starte fra
> scratch, så tænkte jeg, et der måske var nogen, der havde værdifulde
> input.
> Hvis der skal bruges flere oplysninger må i endelig skrive.
>
> Mvh
> Brian Andersen

Hej Brian
For mig kunne det lyde som om der er gået nogle mails "i klemme" i nogle af
dine adresser hos TDC.
Kender du "fidusen" med at gå ind til TDC online for at rydde op i den slags
ting på hver enkelt konto?
Det gør du på adressen: www.mail.dk
Der skal du nok også kikke på indstillinger af dine eventuelle personlige
spamfiltre.
Jeg har på den måde flere gange løst nogle lignende tilfælde.
Hilsen
Jørgen



Brian Andersen (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian Andersen


Dato : 09-03-04 23:47

Hej Jørgen

Jeg har (desværre) allerede prøvet det, uden held (jeg husker godt
problemet fra "gamle"dage)

Det, som er kernen (har jeg en tanke om) er, at jeg ikke har noget
spamfilter installeret nu, det fjernede jeg for at få det til at virke
igen, og at på den pc der aldrig har haft spamfilter på, har aldrig
haft noget problem.

Men hvis det kan være noget i registry, så er det ikke der jeg er
stærkest. Findes der værktøj til at "rense" registry for evt.
efterladenskaber (ubrugte nøgler/settings)?

Mvh
Brian

On Tue, 9 Mar 2004 20:18:21 +0100, "Jørgen" <jjgasC5000@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hej Brian
>For mig kunne det lyde som om der er gået nogle mails "i klemme" i nogle af
>dine adresser hos TDC.
>Kender du "fidusen" med at gå ind til TDC online for at rydde op i den slags
>ting på hver enkelt konto?
>Det gør du på adressen: www.mail.dk
>Der skal du nok også kikke på indstillinger af dine eventuelle personlige
>spamfiltre.
>Jeg har på den måde flere gange løst nogle lignende tilfælde.
>Hilsen
>Jørgen
>


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste