MS Windows
briani 27239
Problem med mail i XP
Fra : Brian Andersen

Dato : 09-03-04 18:14

Jeg håber dette er den rette gruppe til dette problem, ellers må i
gerne fortælle mig hvor det hører hjemme.

Jeg har en XP med ADSL fra TDC og indtil for nylig en switch hvor der
totalt er 2 (af og til 3) pc'er på. Det fungerer fint.
Jeg har Eudora som post program, det har fungeret perfekt i lange
tider, der er 6 personligheder (alle med unik adresse). Jeg har hidtil
kørt med McAfee Firewall, VirusScan, Internet Security og Spamkiller
og alt har været uden problemer (Virkeligt!).
Dog har Spamkiller ind imellem sagt, at den ikke kan connecte til sin
server og at jeg skal starte min forbindelse til internettet, eller
evt. server, men det er nu noget vrøvl, jeg har alle gange været på og
kunnet alt muligt andet. Så det har jeg ligesom ignoreret og tænkt at
det nok var en bug i Spamkiller.
Så investerede jeg i en D-Link router 704P, den blev sat på og virkede
fint out-of-the-box. Men efter et stykke tid begyndte Spamkiller at
komme med sin fejlmeddelelse stort set hele tiden. Jeg har spurgt
McAfee om jeg evt. skal sætte noget i routeren for at Spamkiller
fungerer ok, men har endnu intet hørt.
Jeg beslutter så midlertidigt at afinstallere Spamkiller, da jeg
ellers ikke kan hente mail (kun direkte på nettet). Og sidenhen er der
så gået totalt koks i mail hentningen.
Det startede med de 2 adresser jeg har hos TDC, medens de 4 andre
stadig fungerede. Jeg kunne sende mail, (og kan stadig), men når jeg
hentede stod de bare der og ... time out. Efterhånden er de 4 andre
desværre også begyndt at opføre sig ligedan.
Jeg har afinstalleret og installeret i en uendelighed, men no cigar.
Jeg prøvede med Outlook Express, men det var og er det samme.

Jeg har en ide, men det er altså bare en ide, om at det måske kan være
i registreringsdatabasen at noget er gået i skuddermudder.
For der er alligevel noget der virker, nemlig den anden pc jeg har på
routeren. Den kører også XP og har også Eudora som post program. Her
er der ikke noget problem what so ever. Men på den pc har jeg aldrig
haft Spamkiller.

Jeg er mystificeret og frem for at slette hele l..... og starte fra
scratch, så tænkte jeg, et der måske var nogen, der havde værdifulde
input.
Hvis der skal bruges flere oplysninger må i endelig skrive.

Mvh
Brian Andersen

Fra : Jørgen

Dato : 09-03-04 20:18

"Brian Andersen" <bband@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> input.
> Hvis der skal bruges flere oplysninger må i endelig skrive.

Hej Brian
For mig kunne det lyde som om der er gået nogle mails "i klemme" i nogle af
dine adresser hos TDC.
Kender du "fidusen" med at gå ind til TDC online for at rydde op i den slags
ting på hver enkelt konto?
Det gør du på adressen: www.mail.dk
Der skal du nok også kikke på indstillinger af dine eventuelle personlige
spamfiltre.
Jeg har på den måde flere gange løst nogle lignende tilfælde.
Hilsen
Jørgen

Fra : Brian Andersen

Dato : 09-03-04 23:47

Hej Jørgen

Jeg har (desværre) allerede prøvet det, uden held (jeg husker godt
problemet fra "gamle"dage)

Det, som er kernen (har jeg en tanke om) er, at jeg ikke har noget
spamfilter installeret nu, det fjernede jeg for at få det til at virke
igen, og at på den pc der aldrig har haft spamfilter på, har aldrig
haft noget problem.

Men hvis det kan være noget i registry, så er det ikke der jeg er
stærkest. Findes der værktøj til at "rense" registry for evt.
efterladenskaber (ubrugte nøgler/settings)?

Mvh
Brian