MS Windows
briani 27239
Program til genskabelse af filer
Fra : LarsK

Dato : 07-03-04 22:34

Hej med jer

Jeg går på Journalisthøjskolen og er ved at skrive en artikel om, hvordan
man kan genskabe ellers slettede data.

Det er ikke noget problem at finde (freeware)programmer, der kan genskabe
filer, der er slettet i Windows, men jeg søger efter et (helst freeware)
program, der også kan genskabe filer fra fx en 3,5" floppy, efter den er
blevet formateret med FAT-filsystemet.

Håber, at nogle af jer kan hjælpe mig...

--
//LarsK

-remove NOSPAM from e-mail address

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-03-04 00:12

"LarsK" <lars@NOSPAMpuskas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet formateret med FAT-filsystemet.
>
> Håber, at nogle af jer kan hjælpe mig...

www.pcinspector.de

Glimrende program - på dansk og gratis.
Når du kommer ind på hjemmesiden er det den øverste, hvor der står File
Recovery.
Lige nedenunder kan du se Smart Recovery, som kan det samme men bare med
flash kort i stedet for. Et rigtigt godt program til dem, som lige har
slettet bryllupsbillederne fra digitalkameraet og lign.

Kurt

Fra : Michael

Dato : 08-03-04 17:02

> [...]
> flash kort i stedet for. Et rigtigt godt program til dem, som lige har
> slettet bryllupsbillederne fra digitalkameraet og lign.

Ja - det er et FANTASTISK program - og ganske gratis. Jeg har brugt det
mange gange. Det kører fint under Windows, og i modsætning til min gamle
Norton Utilities (DOS version) gendannes filerne på en anden destination.
Dvs. at der ikke pilles ved originalmediet, f.eks. disketten. Jeg giver
programmet et klart 13-tal.

God fornøjelse,
Michael

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 08-03-04 17:05

Michael wrote:

> [...]
> Norton Utilities (DOS version) gendannes filerne på en anden destination.
> Dvs. at der ikke pilles ved originalmediet, f.eks. disketten. Jeg giver

Hvad gør det som ikke forventes af det og som gør det berettiget til et
13-tal?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Michael

Dato : 08-03-04 18:45

> Hvad gør det som ikke forventes af det og som gør det berettiget til et
> 13-tal?

He-he, det har du da ganske ret i

13-tallet er min (subjektive) bedømmelse, fordi programmet gør sit arbejde
rigtig godt, er gratis og tilmed flersproget, bl.a. dansk. Det er s.. du
service for pengene! Ja, altså borset fra at vi jo ikke gi'r noget for
herligheden. Andre tager ganske mange penge for det samme, såeh.......

Jeg har flere gange fået besøg af kursister fra andre hold, der med gru i
blikket er kommet med defekte disketter - med bare DET ene eksemplar af
deres CV, ansøgning m.v. FileRecovery har endnu aldriv svigtet disse arme
stakler.

Hygge herfra,
Michael

Fra : Britt Malka

Dato : 08-03-04 00:19

> [...]

>filer, der er slettet i Windows, men jeg søger efter et (helst freeware)
>program, der også kan genskabe filer fra fx en 3,5" floppy, efter den er

Det her program kan genskabe filer, der er slettet fra en diskette,
men jeg har ikke prøvet, om det også kan, efter at den er blevet
formateret.

Prøv det evt. http://www.tips-og-tricks.com/tippet?post=177

--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : hotspot@plong.fup

Dato : 15-03-04 21:09

Britt Malka wrote:

> Det her program kan genskabe filer, der er slettet fra en diskette,
> men jeg har ikke prøvet, om det også kan, efter at den er blevet
> [...]
Hvis man formatterer en diskette "format a:/Q", betyder det at man
knalder spor 0, FAT tabellen = indholdsfortegnelsen. Data er stadig intakte.
Skriver man bare format a:, så skrives der 1-taller over alle sporene,
og de er definitivt væk - med mindre man hedder CIA eller andet i den
klasse. De har programmerne der kan det også.

/P

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-03-04 22:30

<hotspot@plong.fup> skrev i en meddelelse
> [...]
> og de er definitivt væk - med mindre man hedder CIA eller andet i den
> klasse. De har programmerne der kan det også.

Nixen - bixen. Det var i gamle dage. Der findes i dag masser af programmer
som uden videre kan genskabe data fra disketter og diske som er formatteret.
Bl.a. freewareprogrammet pcinspector, som der blev henvist til i linket.

Kurt