MS Windows
briani 27239
hvor er søgemaskinen i XP?
Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 07-03-04 16:59

I XP pro forsøger jeg at lede efter en fil i systemet. Jeg benytter derfor
søgeassistenten, går ind på sædvanlig vis i søg, skriver filnavnet og
klikker på søgeknappen. Resultat: der kommer en boks op med navnet
søgeassistent og en OK-knap -andet sker der ikke. Jeg kan standse
søgeassistenten ved at trykke på stopknappen i højre side, men ellers sker
der ingen verdens ting. Altså må jeg konkludere at søgeassistenten på en
eller anden måde er korumperet, men hvordan får jeg den tilbage?
Når jeg forsøger at sætte XP-cd-rom'en ind igen nægter den at opdatere
skidtet - først når jeg booter på den, vil den give mulighed for at
reparere - men ved dette valg, får jeg såmænd blot en dos-skærm og et
bibliotek, men ingen muligheder for reparation. Noget er galt, men hvad og
hvordan løser jeg det?

--
ahw

Fra : Jørgen

Dato : 09-03-04 21:20

"Arne H.Wilstrup" <karl@meget.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> reparere - men ved dette valg, får jeg såmænd blot en dos-skærm og et
> bibliotek, men ingen muligheder for reparation. Noget er galt, men hvad og

Glem alt om CD-rom'en og dens kvaler. Det er her oplagt at bruge XP'ens
mulighed for systemgendannelse.
Hilsen
Jørgen

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 10-03-04 09:14

"Jørgen" <jjgasC5000@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Glem alt om CD-rom'en og dens kvaler. Det er her oplagt at bruge XP'ens
> mulighed for systemgendannelse.
> Hilsen
> Jørgen

Den gik desværre heller ikke - det var netop det første, jeg tænkte på - og
jeg forsøgte uden held.

MEN jeg opdagede at der var programmet tweakUI installeret (som jeg havde
glemt) og en af familiemedlemmerne havde pillet ved det, så søgemaskinen
pludselig var blokeret (de havde benyttet sig af min profil - det er nu
lavet om) - ved deaktivering af denne spærring, kom søgemaskinen frem igen.
Men ellers tak!

--
ahw