E mail'er
Fra : Niels Poulsen

Dato : 12-03-04 16:38

Kan i fortælle mig hvilke E-maile man kan bruge den må ikke komme fra MS
og eudro
Punkt 1 den skal kunne læsse html
Punkt 2 den skal ikke bruge ret meget ram
Punkt 3 den skal kunne arbejde sammen med Claris programmer Og særligt
ordbogen
Husk og skiv en links til stedet hvor jeg kan få fat i det programet

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-03-04 23:04

Hej Niels

Niels Poulsen wrote:
> Kan i fortælle mig hvilke E-maile man kan bruge den må ikke komme fra MS
> og eudro

Hvis den skal kunne arbejde sammen med Claris ordbøgerne fra
ClarisWorks, så er der kun Claris Emailer - enten ver. 1.1Lite,
derfindes på Apple System 7.6.1 CD'en eller Claris Emailer 2.0v3, som
ikke længere kan hverken downloades eller købes nogen steder. Har du en
2.0v, er der en gratis opdatering til 2.0v3, (primært rettes et år 2000
problem).

> Punkt 1 den skal kunne læsse html

Problmet med Claris Emailer er, at man ikke kan modtage HTML med dem, og
hvis ikke en mail indeholder både alm text coding og HTML, vil du bare
få en blank side.

> Punkt 2 den skal ikke bruge ret meget ram

Claris Emailer 1.1Lite bruger ca. 800kb RAM, så det kan da ikke siges at
være meget, 2.0v3 ca. 2000kb...

> Punkt 3 den skal kunne arbejde sammen med Claris programmer Og særligt
> ordbogen

Både CE 1.1 og 2.0v3 kan bruge både 'Main Dictionary' og de alm.
ordbøger fra ClarisWorks til og med ClarisWorks Office 5.0. - Man må
_ikke_ ogdatere til AppleWorks 5.0v3 (DK) og 5.0v4 (US,UK,IE).

> Husk og skiv en links til stedet hvor jeg kan få fat i det programet

I og med begge versioner er udgået, så kan jeg desværre ikke give et link.

Af alternative programmer, vil jeg faktisk anbefale Nisus Email 1.6.1,
den bruger heller ikke så meget RAM. Til gengæld bliver den hurtigere,
des mere, du giver den.

Nisus Email har den store fordel, at du kan bruge din ClarisWorks til at
komponere mails med, - altså skrive og redigere dine mails i et alm.
tekstbehandlingsprogram.

Det er så enkel, at det næsten turde være lyw.
Du åbner blot en tekstdokument - og skriver en header
To: xxx*xxx.xx
From: yyy@yyy.yy
Subject: z

- komponerer/skriver/redigerer det du vil, og så kan du med en
tastkommando via enten en makro eller ved at vælge alt i dokumentet og
trække det over på Nisus Emails 'Postkasse' - og så er den sendt......

Det er dig, der bestemmer hvilket tekstbehandlingsprogram, du vil bruge
til at skrive i, - om det er ClarisWorks, MacWrite, Nisus Writer, MS
Word, WordPerfect til Mac - eller sågar 'kun' Tekst&Lyd, så gør den det
bare...

Du kan downloade den her i en 14 dages gratis fuldt virkende version af
Nisus Emailer 1.6.1 Classic:
<http://www.nisus.com/free/redirect.php?product=NisusEmail>

Info om Nisus Email 1.6.1: <http://www.nisus.com/NisusEmail/>

Og så har NE yderligere en fordel, - at den findes i en fuldstændig
identisk udseende version til OS X, og den dag du går på OS X henter du
blot en X version og indtaster dit serienr. - Du behøver ikke engang
ændre på indstillingerne, - blot kopiere dem til den rigtige lokation i
X, så kører den nøjagtig som før.

Uden at det her skal forstås som en reklame for et produkt, så vil jeg i
al beskedenhed sige, at jeg har - og stadig er - med i udviklingen af
Nisus Email. Jeg har netop taget mig af den del, der har medvirket til,
at Nisus Email er det eneste mailprogram, der er lavet direkte til, at
også handicappede kan bruge det, - og så har jeg været med til at lave
en del af selve layoutet på den. Jeg har gjort det af interesse for, at
netop også andre end de såkaldt normale - altså de handicappede - også
skal have en mulighed for at kunne bruge internettet, og jeg får ikke så
meget som en krone ud af det! - Så det er ikke derfor, du skal prøve
den. - Og hvis du vil vide mere end det, der står på deres hjemmeside,
må du gerne kontakte mig off-list på <KMLDenmark"NO"@netscape.net>. Husk
blot at slette "NO" for at aktivere den. Du må også gerne ringe til mig
på 40826109.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Niels Poulsen

Dato : 13-03-04 18:10

> [...]
> ordbøger fra ClarisWorks til og med ClarisWorks Office 5.0. - Man må
> _ikke_ ogdatere til AppleWorks 5.0v3 (DK) og 5.0v4 (US,UK,IE).

Jeg vil bare sige tak til Morten T fordi du fik mig til og indse at, det
er html fis ikke høre sig hjemme i en E- mailer jeg vil bare sige tak
for dine gode råd og links og ordbogen køre fint på til Claris woorks
6,01

Fra : Niels Poulsen

Dato : 14-03-04 12:15

problemet er nu hvor anbringer jeg htlm Scriptes i claris emailer eller
i Netscape Base I Mappen jeg er ikke så god til engelsk det er jeg
heller ikke god til

med venlig hilsen

Niels Poulsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-03-04 16:53

Hej Niels

Læg dem ind i mappen 'More Scripts' i mappen Apple Ekstraarkiver ->
Apple Script. Så skulle du kunne se dem i æblemenuens scriptmappe.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>