Meget ny i PHP
Fra : Peter M

Dato : 02-03-04 00:52

Hejsa
Findes der ikke et program til at bygge PHP i, lidt ligesom frontpage kan gøre i
html ?

Mvh
PeterM

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-03-04 07:43

On Tue, 2 Mar 2004 00:51:33 +0100
"Peter M" <lpm@it_remove_.dk> wrote:
> Hejsa
> Findes der ikke et program til at bygge PHP i, lidt ligesom frontpage
> kan gøre i html ?

forhåbenligt ikke.

--
Fund of Fundanemt - Join the User Group
http://www.fundausers.org | join #fnug @ irc.freenode.net

Fra : Peter M

Dato : 02-03-04 08:13

hvorfor forhåbentlig ??

mvh
Peter M

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-03-04 08:18

On Tue, 2 Mar 2004 08:12:58 +0100
"Peter M" <lpm@it_remove_.dk> wrote:
> hvorfor forhåbentlig ??

fordi der endnu aldrig er kommet noget godt ud af programmer som netop
frontpage. Desuden vil det ikke være muligt at redigere i design direkte
når design bliver lavet af php koden selv (hvis f.eks. noget data hentes
ud fra en database via php og så skal vises som en tabel. Hvordan ser
data så lige ud? hvor meget er der? osv. osv.
Med andre ord, en rigtigt dårlig ide.

Fra : Troels Jensen

Dato : 02-03-04 17:56

Kim Schulz wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> ud fra en database via php og så skal vises som en tabel. Hvordan ser
> data så lige ud? hvor meget er der? osv. osv.

Det med, at FrontPage ikke duer til noget og kun er med til forvirre,
hører jeg ofte fra folk, der er godt inde i HTML, PHP etc. Men for os,
der ikke aner noget og skal starte fra bunden, er det faktisk et udmærket
program, synes jeg.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Sørensen

Dato : 02-03-04 20:01

"Troels Jensen" <troels@troelsweb.dk> wrote in message

> [...]
> hører jeg ofte fra folk, der er godt inde i HTML, PHP etc. Men for os,
> der ikke aner noget og skal starte fra bunden, er det faktisk et udmærket

Nej det er ej!
Ikke til den person som faktisk gerne vil lære HTML senere hen.

Hvis du får en engelsk stil for som opgave i skolen, skriver du den vel
heller ikke på dansk og smider den igennem sådan et dansk-engelsk translator
program vel?

Din stil bliver på det engelske sprog - ja. Men grammatikken bliver helt
forkert og teksten får ikke samme mening som på det danske sprog.

Jeg ser ingen forskel fra Frontpage og sådan et translator program.
Hvis du ikke vil lære engelsk (HTML) så kan det være fint at bruge sådan et
translator program (WYSIWYG program) - ellers ikke! Så er man nød til at
lære det fra bunden af. Der er ingen smuthuller!

Længere er den faktisk ikke ;)

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 07-03-04 19:50

Stig Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> translator program (WYSIWYG program) - ellers ikke! Så er man nød til at
> lære det fra bunden af. Der er ingen smuthuller!

Det gør jeg heller ikke, men det er nu dejligt at få rettet lidt i HTML-koden,
når man er færdig med at lave den i fx Stones Webwriter's WYSIWYG-program, når
man føler at man er ved at være færdig for at få rettet lidt på det, hvis der
er noget, der skal rettes på, men man skal lære HTML helt fra bunden for at
lave ordentlige hjemmesider...

Fra : Michael Zedeler

Dato : 02-03-04 09:49

Peter M wrote:

> Findes der ikke et program til at bygge PHP i, lidt ligesom frontpage kan gøre i
> html ?

Jeg tror at Activestate (activestate.com) har noget
(http://www.activestate.com/Products/Komodo/).

....men lad aldrig en god editor overtage tænkearbejdet for dig. Du kan
hurtigt lave noget underligt kode med sådan en, hvis du ikke forstår det
den laver.

Iøvrigt er det sandsynligvis bare en lidt avanceret editor. Der findes
snadsynligvis ingen "tegneprogrammer" som kan bruges til at programmere
PHP i.

M.

Fra : Kim Andersen

Dato : 02-03-04 10:50

> Findes der ikke et program til at bygge PHP i, lidt ligesom frontpage kan
gøre i html ?

Zend Studio.

http://www.zend.com/store/products/zend-studio.php

MultiEdit

http://www.multiedit.com/

Men da PHP ikke kun bruges til visuelle ting, findes der ikke et tegn og gæt
program som FrontPage til PHP.

/Kim

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 02-03-04 11:01

Peter M wrote:
> Hejsa
> Findes der ikke et program til at bygge PHP i, lidt ligesom frontpage kan gøre i
> html ?

Jeg tror macromedia dreamweaver har nogle php-bindinger, så man kan lave
loops over resultatsæt fra databasequeries og sådan via noget gui-ting.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-03-04 19:05

[snip]

> [...]
> hører jeg ofte fra folk, der er godt inde i HTML, PHP etc. Men for os,
> der ikke aner noget og skal starte fra bunden, er det faktisk et

hvorfor? fordi du hurtigt kan få lavet noget som i IE ser rimeligt
acceptabelt ud? Du har jo ikke lært meget mere af det, og du vil kun
blive endnu mere forvirret og snydt hvis du bagefter forsøger at lære
noget fra koden.
Man lærer ikke noget på en dag og det tager tid at blive skrap til det
med internet og hjemmeside.
Man lærer jo heller ikke at køre bil og får sit køre kort på en dag bare
fordi et firma har lavet en bil der er superlet at køre i - specielt
ikke når selvsamme bil ikke overholder lovgivningen på området og gør
visse ting helt forkert.
Sådan en bil er frontpage...du kan køre i den uden de store problemer,
men du lærer intet af den og i den sidste ende har du lavet mere ballade
end hvad godt er.

MVH
Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-03-04 19:56

Kim Schulz skrev:

>Sådan en bil er frontpage...du kan køre i den uden de store problemer

.... fordi han ikke ser siderne på andres systemer hvor de vælter.

--
Bertel