Thumbnails hos b-one
Fra : Anders Lund

Dato : 29-02-04 02:49

Er der nogle der kender en måde at lave thumbnails på, som kan bruges hos
b-one.

De har safe_mode = on
php 4.2.2.
Jeg ved ikke om de har gd-lib, men de har i hvert fald ikke version 2.x.

Anders Lund
Anders@GEDzaim.dk
Fjern geden fra min email adresse

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 29-02-04 10:04

Anders Lund wrote:
> De har safe_mode = on
> php 4.2.2.
> Jeg ved ikke om de har gd-lib, men de har i hvert fald ikke version 2.x.

Hvad kan du forvente til 9 kr om måneden ;)

Men hvis der ikke er gd på hotellet (test med phpinfo()) så skal der nok
noget andet software til.
ImageMagick eller Netpbm
- dog begge programmer de skal ha installeret...

--
excuse of the day : transient bus protocol violation
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 13:23

In news:4041ab04$0$95014$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Ulrik Nielsen <un.spam@tiscali.dk> typed:

> Hvad kan du forvente til 9 kr om måneden ;)

Tja, ikke så meget fancy stuff hos b-one, men Web10 har GDlib 2.0
(http://www.web10.dk/help/faq/unix_versions) for en rund 10'er - og det
fungerer!

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Peter Anskjær

Dato : 29-02-04 14:07

"Anders Lund" <anders@GEDzaim.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De har safe_mode = on
> php 4.2.2.
> Jeg ved ikke om de har gd-lib, men de har i hvert fald ikke version 2.x.

De har gd-lib, version under 2.0. De har opdateringer til nyeste version af
php og gd-lib inden for nogle måneder siger de.
Men de fleste scripts virker hos b-one, du skal bare bruge imagecopyresize
istedet for imagecopyresampled og imagecreate i stedet for
imagecreatetruecolor.

Mvh
Peter

Fra : JMo.

Dato : 29-02-04 16:01

Peter Anskjær wrote:

> Men de fleste scripts virker hos b-one, du skal bare bruge
> imagecopyresize istedet for imagecopyresampled og imagecreate i stedet
> for imagecreatetruecolor.

- Og hvis man ikke umiddelbart er tilfreds med kvaliteten ved brug af
ImageCopyResized, kan man manuelt lavet noget bicubic resize ud fra de
mange forslag der er i user-notes'ene på
http://dk.php.net/manual/en/function.imagecopyresized.php