Nyhedsbrevs-sender
Fra : No1

Dato : 23-02-04 22:10

Er der nogen der kender til et komplet system til at sende nyhedsbreve
ud, hvor der er en tekstbox til at indtaste nyhedsbrevet (gerne med
mulighed for fed skrift og farver) og den samtidig kan sende brevene
rigtigt ud til alle modtagerne (1000+ stk.)?

E-mail adresserne findes i en database og kan fx leveres i et Array.

Fra : Benny

Dato : 24-02-04 00:12

"No1" <nooooone@cghfcdgsgesg.mars> wrote in message
> Er der nogen der kender til et komplet system til at sende nyhedsbreve
> ud, hvor der er en tekstbox til at indtaste nyhedsbrevet (gerne med
> mulighed for fed skrift og farver)

Man kan _ikke_ bruge fed og farver i et nyhedsbrev, da det sendes som en
email og emails kun skal indeholde ren tekst.

--
Benny

Fra : No1

Dato : 24-02-04 00:45

> Man kan _ikke_ bruge fed og farver i et nyhedsbrev, da det sendes som en
> email og emails kun skal indeholde ren tekst.

Man kan da sende HTML emails. Kan man ikke også sende email der vises
som hhv. ren tekst og HTML alt efter hvad klienten kan vise?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-02-04 01:25

On Tue, 24 Feb 2004 00:44:37 +0100, No1 <nooooone@cghfcdgsgesg.mars>
wrote:

>Kan man ikke også sende email der vises
>som hhv. ren tekst og HTML alt efter hvad klienten kan vise?

Jo, sagtens, som multipart/alternative. Det er teknisk set en fin
løsning.
--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: På kort sigt eller på langt sigt (og ikke på sigt)

Fra : Brian Emilius

Dato : 24-02-04 08:39

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, sagtens, som multipart/alternative. Det er teknisk set en fin
> løsning.

Problemet er bare at det er modtageren, der, i sit email-program (eg.
Outlook), bestemmer, om han vil modtage emails som HTML eller ren tekst.
Hvis modtageren sætter sit program til ren tekst *only*, så vil der, i de
fleste tilfælde, blive vedhæftet et .html dokument.
Så du kan ikke regne med at alle vil modtage en fin email med flotte
skrifttyper og farver.

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-02-04 12:37

On Tue, 24 Feb 2004 08:39:29 +0100, "Brian Emilius"
<brian@spam.emilius.dk> wrote:

>Hvis modtageren sætter sit program til ren tekst *only*, så vil der, i de
>fleste tilfælde, blive vedhæftet et .html dokument.

Præcis. Hvis brugeren vælger ikke at ville se HTML (eller ikke kan se
HTML), så får han et alternativ - i modsætning til hvis mailen
udelukkende var HTML.

Det er selvfølgelig rigtigt, at man ikke bør basere sin mail på de
HTML-features, men når alternativet er, at folk stadigvæk kan læse
mailen (i stedet for bare at se en masse HTML-koder), så synes jeg,
det er fint nok.