Variabler fra clientside til serverside?
Fra : Ebbe

Dato : 22-02-04 22:12

Hvis jeg f.eks. har et javascript, som står og udregner ting, med
brugerens påvirkning. Hvordan kan jeg så gemme disse ting i f.eks.
cookies eller databaser?

Kan ikke finde ud af hvordan man skal føre dem videre til en anden side.
Det skal nok nævnes at scriptet bare skal kunne køre i bunden af en
side, og brugeren kan så ændre noget(hvis han har lyst), og gå tilbage
til det han laver.

Håber i forstår...

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 23:46

Ebbe wrote:
> Hvis jeg f.eks. har et javascript, som står og udregner ting, med
> brugerens påvirkning. Hvordan kan jeg så gemme disse ting i f.eks.
> cookies eller databaser?

Med javascript kan du også sætte cookies. Det behøver du
ikke bruge PHP til. Spørg evt. hvordan i clientside grupen.

> [...]
> Det skal nok nævnes at scriptet bare skal kunne køre i bunden af en
> side, og brugeren kan så ændre noget(hvis han har lyst), og gå tilbage

Nu ved jeg ikke lige hvad det er, du vil lave, men du kan
måske også bruge en form og så poste (el. GET'te) værdien
til næste side, hvor du evt. kan bruge bruge cookies eller
sessions.

Du kan også bruge simple links med visse variabler sat i
stedet for forms hvis der ikke en noget decideret input,
men blot et valg.

Eller du kan prøve med noget javascript, men så må du
over i clientside gruppen.

--
Mvh.
Martin Møller Bæk

Fra : Ebbe

Dato : 24-02-04 00:06

Martin Møller Bæk skrev:

> [...]
> men blot et valg.
>
> Eller du kan prøve med noget javascript, men så må du

Okay. Tak for svaret. Jeg kan se jeg bliver nød til at smutte til en
anden nyhedsgruppe :)

Ebbe