Lysrør til 250 liters.
Fra : Thomas

Dato : 25-04-01 22:11

Hejsa.
Håber nogen kan hjælpe ? Jeg har startet et 250 liters op med dobb. armatur.
Hvilke to lysrør kan det anbefales at kombinere ?? Og hvor mange watt ?? Det
er et alm. selskabsakvarie med en del planter.
MVH Thomas.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 25-04-01 22:05

"Thomas" <thomasbc-anip@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
Det
> er et alm. selskabsakvarie med en del planter.

Jeg har kun gode oplevelser med 2 stk. Triton rør fra Interpet.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Keyser Soze

Dato : 26-04-01 01:58

Triton rør. Bedst. Lidt dyrere (omkring 180 ,-), meget mere lys, meget
længere levetid inden ydelsen falder uacceptabelt.

Aquarelle rør. Gode. Også dyrere end standard rør (omkring 125,-),
noget mere lys, længere levetid inden ydelsen falder uacceptabelt.

Ovenstående er selvfølgelig bare mine erfaringer indenfor et område,
der vil være evig diskussion omkring.

Wattstyrken hænger sammen med rørets længde. Til et standard 250
liters akvarie vil det være 30 Watts rør.

Rørene kan i København for eksempel købes hos Akvarieselskabet,
Åboulevard 19 (priseksemplerne er derfra) eller hos Flyvefisken,
Åboulevard 5

Keyser Soze

On Wed, 25 Apr 2001 23:10:58 +0200, "Thomas"