CSS-problem med SonyEricsson P900
Fra : Roy Vedøy

Dato : 14-03-04 18:22

Hei,

jeg har for tiden et litt merkelig problem på siden
www.ljosheim.no. Når jeg inkluderer linken til stylesheet får jeg
resetter browseren på telefonen seg. Jeg sjekket sidene med
validator, og den fant mange feil. Derfor laget jeg to testsider:
http://www.ljosheim.no/test og http://www.ljosheim.no/test2.
Den første har bruker css, den andre ikke.

Her er det ingen feil i html- eller i css-koden (i følge
validatorene).

Kan noen gi meg et hot (eller godt) tips om hva jeg gjør galt?

Her er koden:
<head>
<link rel="stylesheet"
href="http://www.ljosheim.no/css/themeljos.css" type="text/css">
<title>Min side</title>
</head>
<hr><p>
Test med link til css
-------------------------------------
Eneste forskjellen på filene er linken til stylesheet

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-04 21:51

Roy Vedøy skrev:

> Når jeg inkluderer linken til stylesheet får jeg
> resetter browseren på telefonen seg.

Hvad mener du med "resetter browseren på telefonen seg"?

> Jeg sjekket sidene med validator, og den fant mange feil. Derfor
> laget jeg to testsider:
> http://www.ljosheim.no/test og http://www.ljosheim.no/test2.
> Den første har bruker css, den andre ikke.

Hvad vil du vise med testsiderne?

Jeg kan ikke se hvad du mener der er galt med din side (muligvis er
mit norskkendskab ikke godt nok) - prøv at læse artiklen her:
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html> - og vend tilbage med en
mere præcis beskrivelse af problemet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Roy Vedøy

Dato : 14-03-04 23:05

Hei,

beklager, men linken til stylesheet var feil for en stund siden.
Dette er rettet nå.

Når jeg sier at browseren på telefonen resetter seg, mener jeg at
nettleseren på sonyericsson p900 slår seg av/stenger ned når jeg går
inn på siden (eks: www.ljosheim.no evt www.ljosheim.no/test)

Roy

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-04 23:29

Roy Vedøy skrev:

> Når jeg sier at browseren på telefonen resetter seg, mener jeg
> at nettleseren på sonyericsson p900 slår seg av/stenger ned
> når jeg går inn på siden (eks: www.ljosheim.no evt
> www.ljosheim.no/test)

O.k. - nu er jeg med.

Jeg vil foreslå at du spørger i mobiltelefonigruppen:
dk.teknik.telefoni.mobil - eller evt. i browsergruppen:
dk.edb.internet.software.browser.

Siden (i hvert fald testsiden) fejler ikke noget, så hvis browseren
går ned, tyder det på en fejl (bug) i browseren.

NB: Læs venligst <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp> eller
evt. bare min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-03-04 23:44

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> Hvad mener du med "resetter browseren på telefonen seg"?

Kunne det tænkes, at Roy har en fancy mobiltelefon, der kan vise websider?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 15-03-04 00:06

On Sun, 14 Mar 2004 23:43:43 +0100, Erik Ginnerskov <egin@spam.invalid>
wrote:

> Kunne det tænkes, at Roy har en fancy mobiltelefon, der kan vise
> websider?

Ja SonyEricson P900 kører med Symbian styresystem og har bl.a. en browser
indbygget.
Du kan læse mere om den her:
<http://www.sonyericsson.com/dk/spg.jsp?template=PS1&B=ie&PID=10101&LM=PSM_V>

--
Ryan Kristensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-03-04 01:04

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.invalid> skrev

> Ja SonyEricson P900 kører med Symbian styresystem og har bl.a. en browser
> [...]

Won't bother. Klarer fint mit mobilbehov med en Nokia 3310

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 15-03-04 14:33

Erik Ginnerskov skrev i en meddelelse:

> "Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.invalid> skrev

<http://www.sonyericsson.com/dk/spg.jsp?template=PS1&B=ie&PID=10101&LM=PSM_V

> Won't bother. Klarer fint mit mobilbehov med en Nokia 3310

Min 3310 er også ok. Men hvis man taler for længe med den, så slukker den

Mvh.
Malthe Sunesen

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 15-03-04 20:29

On Mon, 15 Mar 2004 01:03:39 +0100, Erik Ginnerskov <egin@spam.invalid>
wrote:

> Won't bother. Klarer fint mit mobilbehov med en Nokia 3310

Det var nu heller ikke fordi, jeg ville lege sælger, men i tilfælde af, at
folk kendte symbian browseren, og kendte til eventuelle bugs.

--
Ryan Kristensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-03-04 00:05

Erik Ginnerskov skrev:

> Kunne det tænkes, at Roy har en fancy mobiltelefon, der kan
> vise websider?

Bestemt.

Jeg så ikke overskriften da jeg svarede på indlægget (det er i
øvrigt en god ide at skrive alle relevante oplysninger i
brødteksten til et indlæg, uanset om de også fremgår af
overskriften).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 15-03-04 20:31

On Sun, 14 Mar 2004 17:21:36 +0000 (UTC), Roy Vedøy <roy@vedoy.no> wrote:

> [...]
> http://www.ljosheim.no/test og http://www.ljosheim.no/test2.
> Den første har bruker css, den andre ikke.

Et godt råd, når du skal finde fejl er, at prøve at fjerne enkelte dele.
Er der fejl selvom dit stylesheet er tomt?
Hvad hvis du kun indsætter specifikationer for body?
Hvis du langsomt prøver at tilføje de enkelte dele, kan du se hvor fejlen
sker.

Af hvad jeg ved, så har Opera også lavet en browser til Sony Ericson
P800/P900, som vidst skulle være velfungerende. Det var måske værd at
prøve den.

--
Ryan Kristensen