bookmark page kode søges
Fra : steffen martin

Dato : 13-03-04 17:11

Hej gruppe,

Jeg leder efter en god bookmark kode i html. Altså 'Bookmark denne side'
Er der nogen der ligger inde med sådan en?

På forhånd tak,

Steffen
--
Artist Steffen Martin, odense, denmark
www.steffenmartin.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 13-03-04 17:19

steffen martin wrote:

> Jeg leder efter en god bookmark kode i html. Altså 'Bookmark denne
> side' Er der nogen der ligger inde med sådan en?

Det kan *ikke* gøres med HTML. HTML er et struktureringssprog og kan
dermed kun angive et dokuments struktur.

Det, du er ude efter, er en stump JavaScript. Prøv at søge tilbage i
webdesign-grupperne (f.eks. dk.edb.internet.webdesign.clientside) via
Google Groups: <http://groups.google.com>

Typisk vil der være tale om et link, der reagerer på onclick-events -
og altså kun virker, hvis brugeren har JavaScript aktiveret - f.eks.:

I øvrigt mener jeg at kunne huske, at den gængse kode kun virker i
Internet Explorer.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : steffen martin

Dato : 13-03-04 17:20

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kan *ikke* gøres med HTML. HTML er et struktureringssprog og kan
> dermed kun angive et dokuments struktur.
>
> Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

øv... men jeg ser på det.

Tak Anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-03-04 18:35

Anders Thorsen Holm skrev:

> I øvrigt mener jeg at kunne huske, at den gængse kode kun
> virker i Internet Explorer.

Ja. Jeg har en eksempelside, hvor Opera/Mozilla-brugere får besked
om hvilken tastkombination de skal bruge for at tilføje et
bogmærke, mens IE-brugere bare kan benytte linket.

<http://gyros.dk/usenet/html/bookmark.shtml>

Javascriptkoden kan ses hvis man vælger "vis kilde".

Koden forsøger også at tilføje bogmærket direkte for
Netscape/Mozilla-brugere, men den kodestump har jeg ikke kunnet få
til at virke (der er fallback på, så der oplyses om genvejstasten
hvis kodestumpen ikke virker).
FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside
--
Jens Gyldenkærne Clausen