Hvordan får jeg billeder til at blive, hvo~
Fra : //anne

Dato : 12-03-04 09:32

jeg sidder og roder lidt med denne side
http://www.cirkuspip.dk/juleshow.htm.

Siden er bygget op med css.
http://www.cirkuspip.dk/stylesheet/mainstyle.css.

Meningen er, at der på den lysegule del, skal være tekst til
venstre og billeder til højre, som skal placeres ud for den tekst
som de tilhører.

Nu er problemet så det, at når der scrolles så følger billederne
med.

Hvordan får jeg dem til at blive, hvor de skal, altså ud for
teksten.

PS jeg vil helst ikke bruge tabeller

//anne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-03-04 14:01

"//anne" <soj@post1.tele.dk> skrev

> [...]
> som de tilhører.
>
> Nu er problemet så det, at når der scrolles så følger billederne

Du har lagt <div id="rightcol"> ind med absolut positionering. det
fastholder den boks i forhold til sidens øverste venstre hjørne.

Hvis du i stedet opbygger siden med float, vil det køre som du ønsker:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/float.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 12-03-04 23:55

//anne skrev i en meddelelse:

> jeg sidder og roder lidt med denne side
> http://www.cirkuspip.dk/juleshow.htm.
>
> Siden er bygget op med css.
> http://www.cirkuspip.dk/stylesheet/mainstyle.css.
> [snip]

Kunne ikke dy mig, selvom dette ikke er ris+ros: Der burde være en
"Tilbage"-funktion på alle siderne. Det brude være nemmere at kontakte
Cirkus Pip.

Mvh.
Malthe Sunesen

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-03-04 15:30

Malthe Sunesen <malthe5@hotmail.com> skrev:

> Der burde være en "Tilbage"-funktion på alle siderne.

Hvorfor det? Alle browsere har en fin tilbageknap. What else
do you need?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-03-04 11:54

Allan Vebel skrev:

> Hvorfor det? Alle browsere har en fin tilbageknap. What else
> do you need?

Der blev ikke spurgt efter en regulær tilbageknap, men efter et link
tilbage til forsiden af foretagendet, og jeg kan kun støtte
forespørgslen - på fx. den side man bliver henvist til i posten her i
nyhedsgruppen (http://www.cirkuspip.dk/juleshow.htm) kræver det mere end
en standard-bruger (efter min erfaring) at finde tilbage til
http://www.cirkuspip.dk/, og _det_ vil det være smart at gøre noget ved.

Jeg ville nok kalde det "et link til forsiden" i stedet for en
tilbagefunktion, men jeg er ret sikker på at det er det samme vi snakker
om

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 14-03-04 21:25

Jesper Brunholm skrev i en meddelelse:

> [...]
>
> Jeg ville nok kalde det "et link til forsiden" i stedet for en
> tilbagefunktion, men jeg er ret sikker på at det er det samme vi snakker

Jeg kan så sige, at det er det samme vi snakker om. Selv om jeg har en mus
med frem/tilbage-knapper, så vil det hjælpe mange brugere. F.eks. hvis de
kommer fra en søgemaskine. Mange vil forsøge med "Tilbage" men det vil jo
bare lede dem tilbage til søgemaskinen. Jeg er som sådan ligeglad om det er
et link eller en knap, men en eller anden måde at komme tilbage på (andet
end at skulle skrive den nye adresse i adressefeltet) _bør_ der være.

Mvh.
Malthe Sunesen

Fra : //anne

Dato : 14-03-04 21:39

Malthe Sunesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Kunne ikke dy mig, selvom dette ikke er ris+ros: Der burde være en
> "Tilbage"-funktion på alle siderne. Det brude være nemmere at kontakte
> Cirkus Pip.

yes det er korrekt men indtil nu ligger den nu mest som en slags
prototype fordi ham der har siden ikke helt ved hvordan den skal være og
det er nemmere at siden er uploaded selvom det jo ikke er god
værkstedshumor at lægge en ufærdig side op
Det er meningen at der skal være en java-script menu ting.