Linkformatering i <div>
Fra : Kristoffer

Dato : 11-03-04 18:38

Hej alle !

Er løbet ind i et lille problem - vil gerne kunne definere
forskellige foramateringer af links inden for forskellige div
tags direkte i mit stylesheet...

Mener at have læst en gang at man kan - men hvordan?

Jeg kender godt class-løsningen til links (<a
class="etellerandet">) men ville gerne i mit style-sheet inden
for de enkelte speciel styles (eks. #specielstyle {
formateringsregler } ) kunne bestemme linkenes farve, størrelse
osv. - både for link, hover, active og visited.

Kan nogle hjælpe mig "lidt på vej" ville det være rigtig fedt!

Hilsen
Kristoffer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 11-03-04 18:56

Kristoffer <kd@zagitus.com> wrote:

>Er løbet ind i et lille problem - vil gerne kunne definere
>forskellige foramateringer af links inden for forskellige div
>tags direkte i mit stylesheet...

..specielklasse a { styledefinitioner fo link i denne div }

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Kristoffer

Dato : 11-03-04 19:33

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> ..specielklasse a { styledefinitioner fo link i denne div }
>
> --
> med venlig hilsen
> Leonard - http://leonard.dk/

Mange tak for hjælpen

Tænkte på - i mange tråde har jeg set .. istedet for # som jeg
normalt plejer at skrive. Er det en ny standard, eller hvordan
hænger det sammen???

Fra : Leonard

Dato : 11-03-04 19:49

Kristoffer <kd@zagitus.com> wrote:

>Tænkte på - i mange tråde har jeg set .. istedet for # som jeg
>normalt plejer at skrive.

Jeg er sgutte sikker, men # er vidst til id= og . (kun et) bruger jeg
til alle mine class=
Nogengange er det smart at have det samme navn til en Class til
forskellige tags, med forskelligt indhold, så skriver jeg det således:

td.kl1 { font-size: 14px }
th.kl1 { font-size: 16px }

og i html er det så bare <td class="kl1"> og <th class="kl1">

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 11-03-04 23:17

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg er sgutte sikker, men # er vidst til id= og . (kun et) bruger jeg
> til alle mine class=

Ganske korrekt. Læs en uddybning af forskellen på id og class på
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion7.asp

Venlig hilsen Joachim