Ny til CSS, har brug for en hjælpende hånd~
Fra : Michael Jessen

Dato : 09-03-04 14:39

Jeg er lige startet på CSS, og har en en smule kendskab til HTML,
det vil sige jeg kender de fleste tags og lign.

Jeg vil gerne vide om alt man laver i sit stylesheet, automatisk
kommer ind under body, eller kan man også lave CSS mellem
<head></head>???? Desuden har jeg læst tutorials herinde for CSS,
men jeg har problemer med at forstå lektion 9.10.11, altså, skal
man oprette bokse i CSS, eller skal man oprette dem i HTML? Fordi
jeg kan ikke rigtig finde noget sted der står noget om at oprette
en boks i sit stylesheet!

De bedste forventningsfulde hilsner

Michael Jessen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-03-04 14:48

"Michael Jessen" <stoniekid182@hotmail.com> skrev

Læs om css her: http://www.hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp

> Desuden har jeg læst tutorials herinde for CSS,

Hvor inde? Der er ikke nogen css-turorial i mit postprogram. Læg mærke til,
at selv om du læser nyhedsgrupper via html.dk's interface, så er det altså
ikke alle, der gør det.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-03-04 15:43

Michael Jessen skrev:

> Jeg vil gerne vide om alt man laver i sit stylesheet, automatisk
> kommer ind under body, eller kan man også lave CSS mellem
> <head></head>?

Hvad vil du gerne opnå? CSS-kode placeres som regel i head - enten
som en reference til en ekstern css-fil (<link rel="STYLESHEET"
type="text/css" href="dinstyle.css">) eller i en blok (<style
type="text/css"> ... </style>). Men da css-kode bruges til at
håndtere visningen af forskellige sideelementer, er det normalt kun
elementer under <body> der defineres kode for.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener med spørgsmålet
- uddyb hvis jeg har misforstået noget.

> Desuden har jeg læst tutorials herinde for CSS,

Se Eriks bemærkning om "herinde" - eller evt.
<http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.

> men jeg har problemer med at forstå lektion 9.10.11, altså, skal
> man oprette bokse i CSS, eller skal man oprette dem i HTML?

Bokse er elementer i html - og skal derfor oprettes i html-koden.
Det er alene visningen af de enkelte bokse der styres med css.

> ???

De her blev til overs.
--
Jens Gyldenkærne Clausen