HJÆLP!!! HAR BRUG FOR EN DROP DOWN MENU!
Fra : Signe

Dato : 09-03-04 14:25

Jeg er igang med en hjemmeside hvor jeg skal ha' en drop down
menu....i stil med den på www.svoem.dk
Jeg har prøvet alle mulige måder for at få den ind i frontpage -
men det har ikke lykkes! Jeg har haft downloadet et program hvor
man kunne lave menuer i men det kostede penge. Jeg har prøvet at
sige "Filer" - "Rediger men Microsoft Frontpage" men det duede
heller ikke! Det ville være så dejligt hvis der var nogle som
ville hjælpe mig!

Hilsen Signe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-03-04 14:43

"Signe" <signestubager@hotmail.com> skrev
> [...]
> sige "Filer" - "Rediger men Microsoft Frontpage" men det duede
> heller ikke! Det ville være så dejligt hvis der var nogle som

Her finder du et stort udvalg:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/menuer.asp#foreign

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 09-03-04 15:16

> [...]
> sige "Filer" - "Rediger men Microsoft Frontpage" men det duede
> heller ikke! Det ville være så dejligt hvis der var nogle som

Prøv at se dette link, måske er der noget du kan bruge.

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/index1.asp

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-03-04 15:46

Signe skrev:

[i overskriften]

> HJÆLP!!! HAR BRUG FOR EN DROP DOWN MENU!

Hvorfor råber du?

Læs venligst <http://www.usenet.dk/netikette/larm.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 09-03-04 17:55

Signe wrote:
> Jeg er igang med en hjemmeside hvor jeg skal ha' en drop down
> menu....i stil med den på www.svoem.dk

Da lager du kanskje (i tillegg) en meny som kan brukes også uten
javascript! For dette var noe piss, om jeg får lov å si det... Menyen var
usynlig helt til jeg slo på javascript. Og alle de rammene er bare dumt...
Jeg vet at den siden ikke er oppe til "eksamen", men jeg klarer ikke å
la være: Styr unna den måten å lage sider på!

> [...]
> sige "Filer" - "Rediger men Microsoft Frontpage" men det duede
> heller ikke! Det ville være så dejligt hvis der var nogle som

Hvis du laster ned EditPlus som er gratis, så slipper du å være avhengig av
Frontpages luner. http://www.editplus.com/

--
Inger Helene Falch-Jacobsen
http://home.online.no/~ingerfaj/

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-03-04 18:31

"Inger Helene Falch-Jacobsen" <Inger@neseblod.invalid> skrev:

>Hvis du laster ned EditPlus som er gratis [...]
>http://www.editplus.com/

Ilg. selvsamme hjemmeside er den ikke gratis,men koster tværtom 30 $.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 09-03-04 20:45

Peter Loumann wrote:

> Ilg. selvsamme hjemmeside er den ikke gratis,men koster tværtom 30 $.

Ja, hvis du vil betale, så... Jeg har hatt min i 166 dager denne gangen, og
det eneste jeg må gjøre er å klikke på "I Agree", dvs at jeg vet at jeg
burde betale registration fee... Jeg gjør det så automatisk at jeg nesten
ikke tenker over det. Uff, jeg er et uhederlig svin...

Fra : Thomas Ørgaard Bredg~

Dato : 09-03-04 17:55

Signe wrote:
Det ville være så dejligt hvis der var nogle som
> ville hjælpe mig!

Køb aldrig dropdowns.
Alternativt: brug aldrig dropdowns
men skal det nu absolut være, så er den korrekte metode, baseret på
UL'er her:
http://www.alistapart.com/articles/dropdowns/

Det er den korrekte metode.

Fra : Maria

Dato : 09-03-04 18:02

"Thomas Ørgaard Bredgaard" <thomas@thequark.dk> skrev i en meddelelse
> Alternativt: brug aldrig dropdowns
> men skal det nu absolut være, så er den korrekte metode, baseret på
> [...]

Oh oh.... Jeg har også javascript menu på min nye side. Jeg har også selv
for nylig opdaget (læst/hørt) at det er fy, men jeg har ikke kunne finde
alternativer som jeg var tilfreds med. Men det ser ud til at ovenstående
link kan gøre det. Så mange tak for det
Så lad os håbe at Signe kan bruge det også.
Mvh Maria

Fra : Per Rasmussen

Dato : 09-03-04 23:26

Thomas Ørgaard Bredgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Køb aldrig dropdowns.
> Alternativt: brug aldrig dropdowns
> men skal det nu absolut være, så er den korrekte metode, baseret på

Sådan noget pjat - hvad der kan valideres er de korrekte måder, resten
er bare en smagssag.

Men hvis du vil have en dhtml meny så kan du hente et gratis program på
http://www.coffeecup.com/freestuff/

PerR

Fra : Thomas Ørgaard Bredg~

Dato : 10-03-04 09:01

> Sådan noget pjat - hvad der kan valideres er de korrekte måder, resten
> er bare en smagssag.

Markup handler ikke om validering.
Validerig er en kontrol af korrektheden af koden.
Man kan naturligvis lave menuer i perl, javascript, asp, php m.m. men fakta
er, at en dropdownmenu (om vi kan lide dem eller ej) er en skrøbelig
størrelse, da rendering af lag m.m. bliver fortolket meget forskellige på
tværs af browsere og platforme. Derfor er den bedste menu altid den hvis
markup er simpelt. Det gør den adaptiv og robust. Den holdning er forresten
også en videnskabsteori, så der er nok noget om snakken.
se: http://www.popper.routledge.com/popper/works/logic_discovery.html

Men det er jo en helt anden snak, og den behøves vi ikke (igen) at kaste os
ud i. Den dukker jo lige så ofte op som design til IE, tabeller og det
bedste program til kodning

Hvis man er vild med dropdowns og andet i den stil - så kør da bare på.
Thomas Ørgaard Larsen
www.thequark.dk