ekstra besked
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 18:18

Hej NG
Jeg så på et tidspunkt, (mens jeg forsøgte at lære css) en side, hvor der
poppede en beskrivende tekst op når man førte musen hen over et link, men nu
har jeg ledt længe og kan ikke finde det.
Det er på et af de steder hvor man kan lære en masse html og css.
Er der nogen der liiiige ved hvad jeg mener og hvor det er?

--
Hilsen
Mia

Fra : from south

Dato : 08-03-04 20:13

Hej Mia.
"Mia J" <sluddermor> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er på et af de steder hvor man kan lære en masse html og css.
> Er der nogen der liiiige ved hvad jeg mener og hvor det er?

Prøv <a href="mia.htm" title="Sluddermor spørger">Title="viser det du
søger"</a> Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 01:28

"from south" skrev i en meddelelse:
> Prøv <a href="mia.htm" title="Sluddermor spørger">Title="viser det du
> søger"</a> Mvh Knud

Hej Knud
Ja, det kunne det være og sådan ender det måske, men det jeg mener at have
set er store hvide (eller var de gule) firkantede felter der blev stående så
længe musen var over linket........ der var ligesom mere luft i feltet og
det virkede "mindre tilfældigt".
Måske husker jeg forkert og kan man i virkeligheden påvirke "title" med
css???

--
Mange hilsner
Mia

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-03-04 02:13

"Mia J" <sluddermor> skrev :

> [...]
>længe musen var over linket........ der var ligesom mere luft i feltet og

http://www.bosrup.com/web/overlib/
men kræver lidt mere kodning
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 02:56

"Knud Gert Ellentoft" skrev i en meddelelse:
> http://www.bosrup.com/web/overlib/
> men kræver lidt mere kodning

Det ser rigtig "smart" ud og nu er den downloadet så må jeg kigge nærmere på
det.
Tak for tippet.

--
Hilsen
Mia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-03-04 10:16

Knud Gert Ellentoft skrev:

> http://www.bosrup.com/web/overlib/
> men kræver lidt mere kodning

Man kan også bruge denne her:

<http://www.kryogenix.org/code/browser/nicetitle/>

Den har den fordel at det også virker uden javascript (her vises
normal title-information) samt at man ikke skal kode anderledes end
man normalt gør (al information hentes fra title-koden).

Det kan dog ikke tilpasses helt så meget som overlib (med
overskrifter mv.)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dino

Dato : 09-03-04 00:03

Den 8-3 2004 skrev Mia J i dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Det er på et af de steder hvor man kan lære en masse html og css.
> Er der nogen der liiiige ved hvad jeg mener og hvor det er?

Måske Erik Meyer's CSS Edge?
<http://www.meyerweb.com/eric/css/edge/popups/demo.html>

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 01:35

"Dino" skrev i en meddelelse:
> Måske Erik Meyer's CSS Edge?
> <http://www.meyerweb.com/eric/css/edge/popups/demo.html>

Det var ikke lige den jeg tænkte på, men den er rigtig smart og linket er
gemt til senere brug.
Tak

--
Hilsen
Mia

Fra : Dino

Dato : 09-03-04 01:51

Men så måske <http://webdesign101.dk/css/eksempler/eksempel4.php>

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 02:54

"Dino" skrev i en meddelelse:
> Men så måske <http://webdesign101.dk/css/eksempler/eksempel4.php>

Det var da lige præcis den jeg havde set Tak for hjælpen.
Nu vil jeg lige kigge nærmere på Knud Gert Ellentofts forslag for det ser
spændende ud, men er måske lidt for indviklet og så ved jeg hvor jeg kan
finde den jeg først så

--
Hilsen
Mia