Ny til XHTML: Validering problem!
Fra : Sverri M Olsen

Dato : 08-03-04 03:15

Jeg har siddet og grublet over, hvorfor der kommer en fejl når
jeg prøver at validere denne side:

XHTML:
http://www.dripz.dk/xhtml-test/

CSS:
http://www.dripz.dk/xhtml-test/styles/general.css
http://www.dripz.dk/xhtml-test/styles/structure.css
http://www.dripz.dk/xhtml-test/styles/submenu.css
http://www.dripz.dk/xhtml-test/styles/right.css

Alle CSS-filerne jeg bruger, validerer. Men det er bare
xhtml-dokumentet der driller! Jeg har prøvet at læse de artikler
og indlæg jeg har kunnet finde på html.dk, men uden held.

Om noget gad at hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-03-04 03:25

Sverri M Olsen <sverri_olsen@dripz.dk> skrev :

>Jeg har siddet og grublet over, hvorfor der kommer en fejl når
>jeg prøver at validere denne side:

Span er et inlineelement, hvor du ikke kan have blockelementer i,
så erstat din <span>, hvor du har hele indholdet i med <div>.

Du bør også slette
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
øverst på siden, p.gr.a. at IE har en fejl som gør, at den vil gå
i quirksmode, hvor den bør gå i standardmode.

Siden kan sagtens validere uden denne.
--
Knud

Fra : Sverri M Olsen

Dato : 08-03-04 05:56

> Span er et inlineelement, hvor du ikke kan have blockelementer i,
> så erstat din <span>, hvor du har hele indholdet i med <div>.
Så er det gjort

> Du bør også slette
> <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
> øverst på siden, p.gr.a. at IE har en fejl som gør, at den vil gå
> i quirksmode, hvor den bør gå i standardmode.
Mange tak for hjælpen. Det virker :)