Centrering af indhold ?
Fra : Ronni

Dato : 07-03-04 22:05

Hejsa...

Jeg har en splash screen, som jeg gerne vil have til at være midt på
skærmen.

Jeg har fået den til at være i midten ved at angive width: 500px; og margin:
auto; under body, men kan ikke få den til at være i midten vertikalt. Kan
dette ikke lade sig gøre via CSS ? Er man nødt til at lave en tabel ?

Jeg kører med xhtml 1.0 Transitional validering.

/Ronni
- ingen mail - ingen span

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-03-04 22:29

"Ronni" <ingen@mail.tak> skrev :

> [...]
>auto; under body, men kan ikke få den til at være i midten vertikalt. Kan
>dette ikke lade sig gøre via CSS ? Er man nødt til at lave en tabel ?

Hvis du kender højden, så jo.

Se kode på http://home13.inet.tele.dk/smedpark/centrer.htm
--
Knud

Fra : Martin Poulsen

Dato : 08-03-04 10:43

Ronni wrote:

> [...]
> auto; under body, men kan ikke få den til at være i midten vertikalt. Kan
> dette ikke lade sig gøre via CSS ? Er man nødt til at lave en tabel ?

Prøv at sæt body til en højde på 100% og angiv den vetikale højde til
auto, lige som du har gjort horisontalt.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Martin Poulsen
http://www.e-development.dk

Fra : Ronni

Dato : 08-03-04 21:30

Det virkede, takker!

Jeg brugte Knuds løsning, Martins løsning havde jeg forsøgt mig med inden,
men den virkede ikke.

/Ronni