hover-background block problem
Fra : Ricki

Dato : 07-03-04 17:17

Hej,

Jeg har lavet en #id boks der er 110px bred. Den skal indeholde nogle
menupunkter som tilføres display:block egenskaben. Når jeg så fører musen
henover mit menupunkt, så vil jeg ha' baggrundsfarven til at skifte på hele
baggrundsrækken - det gør den bare ikke. Det har formodentlig noget med en
doctype at gøre. Jeg har bemærket at IE er ligeglad med om der er doctype
eller ej. Opera gør som jeg vil ha' - Mozilla laver kun baggrundsfarven om
lige der hvor teksten er, og ikke på hele rækken.

Er der nogle af jer der har en løsning på dette problem. Jeg kan
selvfølgelig bare lave et baggrundsbillede der er 110px i bredden, men jeg
vil hellere undgå at bruge eksterne filer til sådan noget.

Her er hvordan jeg har lavet det indtil videre:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
   <head>
      <title>Welcome to Adobe GoLive 5</title>
      <link rel="stylesheet" href="Liz_style.css" media="screen">

   </head>

CSS-filen:

..ny_menu{display:block; background-color:#939393; border-bottom: 1px solid
#fff; }
a:active,a:visited,a:link { color: #51e8ff; font-size: 12px; line-height:
20px; font-family: Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular; text-
decoration: none }
a:hover { color: #40b7c9; font-size: 12px; line-height: 20px; font-family:
Arial, Helvetica, Geneva, Swiss, SunSans-Regular; text-decoration: none;
background-color: #cecece; margin: 0px; padding: 0px; position: relative;
left: 0px; width:110px; }
#menu { position: absolute; top: 0pt; left: 0pt; width: 110px; text-align:
center; }

Med venlig hilsen Ricki

Fra : Christian

Dato : 07-03-04 18:59

Ricki wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> selvfølgelig bare lave et baggrundsbillede der er 110px i bredden, men jeg
> vil hellere undgå at bruge eksterne filer til sådan noget.

Først et link til problemet umuligt at gætte ud fra tekst. Men jeg ar da et
bud:
sæt are en class på linket, gør det 110 px bredt. Så burde den være i vinkel
hvis jeg har forstået dig rigtigt.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ricki

Dato : 08-03-04 15:02

Hey,

OK, jeg fandt tilfældigt ud af at hvis jeg laver A klassen til et
display:block og sætter den ønskede bredde på klassen, så virker det. Jeg
skal så natuligvis ikke sætte linieskift imellem hvert link.

Hilsen Ricki