Opløsning...
Fra : John Smith

Dato : 07-03-04 13:58

Hej!
Jeg har et rigtigt begynderspørgsmål... Jeg vil gerne lave en side i
Photoshop og eksportere den ud i Imageready. Jeg vil gerne designe siden
til opløsningen 1024x768 og er i tvivl om hvilken størrelse jeg så skal
sætte mit imagesize til i PS.
Der er vist noget med at man skal trække lidt fra de 1024x768 pga
browserhoved, scrollbar osv.
Kan i hjælpe mig?
På forhånd tak!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-04 14:31

"John Smith" <John@kendensi.com> skrev

> Jeg vil gerne designe siden
> til opløsningen 1024x768 og er i tvivl om hvilken størrelse jeg så skal

Og hvordan så med de stakler, der ikke kan komme op på mere end 800x600 i
skærmopløsning?
Lav dog dine sider, så de kan ses uanset skærmopløsning og størrelsen på
browservinduet( som ikke nødvendigvis er den samme som skærmens max-mål.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Thomas Ørgaard Bredg~

Dato : 07-03-04 15:46

John Smith wrote:
[snip]... og er i tvivl om hvilken størrelse jeg så skal
> sætte mit imagesize til i PS.

Det er der en god lille artikel om her:
http://hotwired.lycos.com/webmonkey/99/41/index3a.html?tw=design

Mvh.