Baggrunds billede kontra baggrundsfarve.
Fra : Frodo

Dato : 07-03-04 13:16

Jeg er rimelig ny til css, men den har i jo nok hørt før

Jeg sider roder med baggrunden, mit problem er at jeg vil gerne have et
billede til at ligge som baggrund, og det går fint.
Men jeg vil gerne være fri for billedet i mine tabeller, og det går knapt så
fint.

CSS indsat herunder:

body {
background-color: #E2DEDD;
background-image: url("billeder/Image4.jpg");
background-repeat: repeat;
background-attachment: fixed;
}
h1 {
color: #ffffff;
font-family: arial, verdana, sans-serif;
font-variant: small-caps;
}
h2 {
color: #ffffff;
font-family: arial, verdana, sans-serif;
font-variant: small-caps;
}
h3 {
color: #ffffff;
font-family: arial, verdana, sans-serif;
font-size: 120%;
}
p {
font-family: arial, verdana, sans-serif;
font-size: 1em;
}
th {
text-align: right;
}
td {
font-family: arial, verdana, sans-serif;
text-align: center;
background-colour: #E2DEDD;
}
li {
text-transform: capitalize;
}

Nogen som kan hjælpe?
/Frodo

--
Besøg:
www.Zahbo.dk

Denne mail er blevet scannet af Norton AntiVirus Copyright© 2000-2002
Symantec Corporation og indeholder ikke virus!

Fra : Anne Johansen

Dato : 07-03-04 13:48

> [...]
> billede til at ligge som baggrund, og det går fint.
> Men jeg vil gerne være fri for billedet i mine tabeller, og det går knapt så

prøv at lave en style til din tabel hvor du angiver en farve
tabel{background-color:#FFFFff;}

//anne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne