Bagrundsfarve skift ved mouse over i tabel~
Fra : Jesper Davidsen

Dato : 06-03-04 20:05

Hej

Hvordan laver jeg på en enkel måde en tabel hvor en række skifter
baggrundsfarve når jeg fører musen hen over den?

Jesper

Fra : Ricki

Dato : 07-03-04 14:44

> Hvordan laver jeg på en enkel måde en tabel hvor en række skifter
> baggrundsfarve når jeg fører musen hen over den?
>
> Jesper

Hej Jesper,

Du skal benytte dig af CSS og følgende fremgangsmåde kunne være en
mulighed:

<head>
<title>Hover effekten</title>
a:link, a:active, a:visited{background-color:#ffffff; text-
decoration:none;}
a:hover{background-color:#aaaaaa;}
</head>

Så kan du selv indsætte de forskellige egenskaber for hvordan det skal se
ud når musen føresn henover teksten.

Se evt. mere om dette på diverse tutorials om CSS

Hilsen Ricki