Tabeldesign
Fra : MasterP

Dato : 02-03-04 22:44

Jeg vil gerne lave et sidelayout med tabeller. Jeg vil gerne have en header
og en footer, som skal være ens på alle siderne, men i stedet for at skulle
skrive dem på hver side, så må der være en smart måde at kunne linke til et
html-dokument, som indenholder disse.
Det kan lade sig gøre med Stylesheets så mon ikke også med html-dokumenter -
men hvordan ?????

Hilsen
Peder M. Christensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-04 23:09

"MasterP" <nobody@nowhere.net> skrev :

> [...]
>html-dokument, som indenholder disse.
>Det kan lade sig gøre med Stylesheets så mon ikke også med html-dokumenter -

Brug noget serverside til at inkludere indhold med, hvis du har
mulighed for det på dit webhotel.

ssi, php eller asp.

Find ud af, hvad du kan bruge og spørg i den tilsvarende
serversidegruppe.

Kig gerne tilbage i gruppenm det er besvaret utallige gange tidl.
--
Knud

Fra : MasterP

Dato : 02-03-04 23:52

> [...]
> serversidegruppe.
>
> Kig gerne tilbage i gruppenm det er besvaret utallige gange tidl.

Jeg glemte vist at skrive, at indholdet skal udgives på en DVD og derfor kan
jeg ikke benytte mig af serverside-features

Peder

Fra : Per Rasmussen

Dato : 03-03-04 00:25

MasterP wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg glemte vist at skrive, at indholdet skal udgives på en DVD og derfor kan
> jeg ikke benytte mig af serverside-features
>
> Peder

Kan du så ikke lave en masterside, som du åbner hvergang du skal lave en af de
andre sider.
F.eks til en nyhedsbesked som jeg laver, der bruger jeg den samme masterside
hvergang, i mit tilfælde gør det at siden har css liggende "automatisk".

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian

Dato : 03-03-04 17:34

> Jeg glemte vist at skrive, at indholdet skal udgives på en DVD og derfor kan
> jeg ikke benytte mig af serverside-features

Iframe?