bort på 2 sider
Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 21:27

Hej Ng
Kan det ikke lade sig gøre at lave en fast dekoration både foroven og hele
vejen ned i venstre side?
Jeg har lavet en lille prøve på www.jarmark.dk/test men det vil ikke lykkes
ned langs siden.

--
Hilsen
Mia

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-03-04 00:11

"Mia J" <sluddermor> skrev

> Kan det ikke lade sig gøre at lave en fast dekoration både foroven og hele
> [...]

Det kan du. Hvis du først lægger en baggrund på body positioneret top left
repeated x og sætter margin og padding på body til nul, kan du efterfølgende
indsætte en div, der fylder hele dokumentets højde og som indeholder samme
baggrund, men denne gang repeated y:

body{
background-image: url(billede.gif);
background-repeat:repeat-x;
background-position:top left;
margin:0;
padding:0
}
div#lodret{
background-image: url(billede.gif);
background-repeat:repeat-y;
background-position:top left;
}

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 02:02

"Erik Ginnerskov" skrev i en meddelelse:
> [...]
efterfølgende
> indsætte en div, der fylder hele dokumentets højde og som indeholder samme

Hej Erik
Endnu engang tak for hjælpen, det fungerede præcis som det skulle......
........liiiiige indtil jeg lagde en indholdsboks ind (over den skal der være
plads til SSI med billede og menu)
www.jarmark.dk/test/test1.html kan den lodrette bort ses (i IE men ikke i
Mozilla og Opera), men den vil først starte i samme højde som indholdsboksen
der ligger for langt til venstre.
www.jarmark.dk/test/test2.html ligger indholdsboksen rigtigt, men så er
den lodrette bort forsvundet (i alle 3 browsere).
Jeg har prøvet flere varianter, men disse 2 var de mest brugbare. Hvad er
det jeg mangler?

--
Hilsen
Mia

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 14:35

Mia skrev:
> [...]
> den lodrette bort forsvundet (i alle 3 browsere).
> Jeg har prøvet flere varianter, men disse 2 var de mest brugbare. Hvad er

Jeg har flyttet det hele så jeg kan inkludere filer og det ligger nu på
www.peter-m-p.dk/test men indholdsboksen giver en vandret scrollbar og hvis
jeg ændrer noget så den forsvinder så forsvinder borten også. Hvad går galt?

--
Hilsen
Mia

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-03-04 18:14

"Mia J" <sluddermor> skrev

> [...]
hvis
> jeg ændrer noget så den forsvinder så forsvinder borten også. Hvad går

Prøv at tilføje padding:0 på body, sådan som jeg oprindeligt foreslog

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-03-04 17:59

"Mia J" <sluddermor> skrev

> Endnu engang tak for hjælpen, det fungerede præcis som det skulle......
> .......liiiiige indtil jeg lagde en indholdsboks ind (over den skal der
være
> plads til SSI med billede og menu)

Det er godt nok mystifysti. Prøv at tilføje margin-left:40px til #indhold

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-03-04 18:02

"Mia J" <sluddermor> skrev

> [...]
> Endnu engang tak for hjælpen, det fungerede præcis som det skulle......
> .......liiiiige indtil jeg lagde en indholdsboks ind (over den skal der

Prøv også i #lodret at ændre margin-top til padding-top og tilføj
height:100%

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 18:41

"Erik Ginnerskov" skrev i flere meddelelser:
> [...]

>Det er godt nok mystifysti. Prøv at tilføje margin-left:40px til #indhold

> Prøv også i #lodret at ændre margin-top til padding-top og tilføj

Hm.... det løste det problem, men nu forsvandt den vandrette bort

--
Hilsen
Mia