Patronlængde 6.5x55 m. 9.7g Remington PSPC~
Fra : High Tower

Dato : 25-04-01 20:56

Hejsa

Er der nogen der ligger inde med patronlængden (C.O.L) på en 6.5x55
Remington patron med en 9.7g PSPCL kugle?

Jeg skal bruge disse i forbindelse med genladning.

mvh

Carsten Juhl

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 26-04-01 18:04

On Wed, 25 Apr 2001 21:55:30 +0200, "High Tower" <crackit@forum.dk>
wrote:

>Hejsa
>
>Er der nogen der ligger inde med patronlængden (C.O.L) på en 6.5x55
>Remington patron med en 9.7g PSPCL kugle?
>
>Jeg skal bruge disse i forbindelse med genladning.

Vil det ikke være mest naturlig å måle kammerlengden i det våpenet du
skal bruke ammunisjonen i, og legge til den friflukt du ønsker ?

------------- Jon Inge Bragstad --------------
-------- Visit Jonis Huntingpages. -----------
- http://home.online.no/~sivertb/hunters.htm -
------- Member of the Hunting Trail. ---------

Fra : Andy P.

Dato : 26-04-01 21:50

Hej Carsten.
Jeg er fuldstændig enig med Jon, du bør måle kammerlængden.

Du kan finde ud af det ved at farve det ønskede projektil med en spritpen,
placer projektilet i hylsterhalsen sådan at det kan fast holde sig selv.

Læg patronen i kammeret og før den helt på plads med låsen.

Aflad riffelen igen, men vær opmærksom på at projektilet kan have sat sig
fast i riflingen hvorved kun hylstret trækkes ud. Hvis dette er tilfældet
tager du din rensestok og støder forsigtigt projektilet ud.

Du vil nu ved hjælp af sprit markeringen tydelig kunne se den nøjagtige
sættedybde for lige nøjagtig din riffel da sprit markeringen er blevet
skrabet af på "æggen" af hylsterhalsen.

Her efter kalibrere du dit lade apparat (RCBS selvfølgelig ) udfra den
netop fundne sættedybde.

Resten skulle være lige til.

Med venlig hilsen
Andy