Bundkort vs. RD-RAM
Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 14-03-04 12:32

Er der nogen der kan anbefale et godt og billigt bunkort som kan klare
4x128 MB ram. Har nemlig sådan 4 klodser... problemet er at det er RD
RAM .. så jeg er ikke helt sikker på hvilket kort jeg skal have...

Jeg tror umiddelbart det er billigere at finde et andet kort / cpu da
jeg som sagt HAR rammen, diskene og alt andet

Mikkel

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 14-03-04 12:35

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> wrote in message

> Jeg tror umiddelbart det er billigere at finde et andet kort / cpu da
> jeg som sagt HAR rammen, diskene og alt andet

Har set lidt på ABIT AI7 (ATX) og ABIT IC7-G MaxII Advance men jeg har
altid handlet asus... så jeg ved ikke

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 14-03-04 12:38

> Har set lidt på ABIT AI7 (ATX) og ABIT IC7-G MaxII Advance men jeg
har
> altid handlet asus... så jeg ved ikke

Ja nu spammer jeg lidt ... Jeg er ikke sikker på om oeverstående kan
køre med RDRAM .. kan se at ASUS også har nogle kort med 4 RAM slots
såsom ASUS P4P800-VM - men igen ved jeg ikke om det tager RD ram

Mikkel

Fra : Martin Johansson

Dato : 14-03-04 13:42

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> skrev i en meddelelse

> "Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> wrote in message

> har

Abit er IMHO bedre end Asus, men der er ikke nogen af deres
nuværendebundkort der understøtter RD-Ram.
Det er der ikke mange producenter der gør generelt.

Abit har lavet to bundkort med support for RD-Ram.
TH7II og TH7II-Raid, men de bliver ikke lavet mere.
De er også med det ældre i850 chipsæt.

> Ja nu spammer jeg lidt ... Jeg er ikke sikker på om oeverstående kan
> køre med RDRAM .. kan se at ASUS også har nogle kort med 4 RAM slots
> såsom ASUS P4P800-VM - men igen ved jeg ikke om det tager RD ram

Asus kortet gør heller ikke.

Der er nogle få Asus kort der gør.
Se på P4T serien, men de bruger et "gammelt?" chipsæt i850.
P4T fremgår heller ikke på Asus hjemmeside.

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 14-03-04 23:15

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in message

> Abit har lavet to bundkort med support for RD-Ram.
> TH7II og TH7II-Raid, men de bliver ikke lavet mere.
> De er også med det ældre i850 chipsæt.

Argh bugger - samme chipsæt som der sidde i den jeg vil tage rammen
fra - det var bare det at rammen var sindsyg dyr i sin tid... heh så
alt kører med det hersens PC2700+ ram?

> Asus kortet gør heller ikke.

Okay - kan være man bare skal finde noget nyt ram så

> Der er nogle få Asus kort der gør.
> Se på P4T serien, men de bruger et "gammelt?" chipsæt i850.
> P4T fremgår heller ikke på Asus hjemmeside.

Tak for svarene ihvertfald...

Mikkel

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-03-04 00:36

> Argh bugger - samme chipsæt som der sidde i den jeg vil tage rammen
> fra - det var bare det at rammen var sindsyg dyr i sin tid... heh så
> alt kører med det hersens PC2700+ ram?

Jeg vil nok anbefale PC3200, prisforskellen er lille og det kan også
benyttes til nyere cpu'er.

Fra : JK

Dato : 14-03-04 13:39

On Sun, 14 Mar 2004 12:31:59 +0100, "Mikkel Gottlieb"
<mikkel@energuitar.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg tror umiddelbart det er billigere at finde et andet kort / cpu da
>jeg som sagt HAR rammen, diskene og alt andet

Det er RDR-ram, du mener.

Mig bekendt handles bundkort for P4 og RDR-ram ikke som nye mere.
Søgning på edbpriser efter "rdr ram" giver heller ingen hits.

Du kan købe det her:

http://www.demoshop.dk/page77.htm

De har Asus P4T-E til 766 og Gigabyte GA-8IHXP til 910.

Her er Gigabyten klart bedst, idet det har usb 2.0

http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-8IHXP%20(Rev%203.0).htm

Chipset Intel 850 er for RDR ram.

Du skal bruge en fsb400 eller fsb533 P4 cpu (og _ikke_ en fsb800).

mvh

John

Fra : Brian Lund

Dato : 14-03-04 15:16

> Det er RDR-ram, du mener.
>
> Mig bekendt handles bundkort for P4 og RDR-ram ikke som nye mere.
> Søgning på edbpriser efter "rdr ram" giver heller ingen hits.

Nej han mener RD-RAM...

Prøv at søg på edbpriser efter "RD-RAM" - der er faktisk nogen bundkort, men
ikke mange...
Hvis du går ind under avanceret søg på RAM ser du også under "vælg memmory"
at der står RDRAM (RAMBUS).

Et hurtigt søg på google giver også;
RDR-RAM: 198 resultater
RD-RAM: 54.400 resultater

OG, på den "plade" jeg har liggende her står der "RDRAM terminator module"

Brian

Fra : JK

Dato : 14-03-04 15:51

On Sun, 14 Mar 2004 15:16:26 +0100, "Brian Lund"
<geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>ikke mange...
>Hvis du går ind under avanceret søg på RAM ser du også under "vælg memmory"

Omtalte Gigabyte bundkort er til Rambus ram iflg. manualen

Asus P4T ringer også på edbpriser, så den er god nok med de 2
bundkort, jeg foreslog.

Men P4T-E er kun for fsb400 cpu'er.

http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4t-e/overview.htm

mvh

John

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 14-03-04 23:18

"JK" <junk@mailzone.com> wrote in message
> On Sun, 14 Mar 2004 12:31:59 +0100, "Mikkel Gottlieb"
> http://www.demoshop.dk/page77.htm
>
> De har Asus P4T-E til 766 og Gigabyte GA-8IHXP til 910.

Okay - er generelt imod den side - synes man kan finde mange af de ting
de har billigere på edb priser
Jeg tror sgu jeg skal have noget andet ram så

Mikkel

Fra : N´far

Dato : 15-03-04 00:29

> [...]
> de har billigere på edb priser
> Jeg tror sgu jeg skal have noget andet ram så

håber du har fået min mail sendt til dig..