Dyrefigurer og brug af hhv. hunde- og katt~
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-03-04 04:14

Hej allesammen.

Jeg sad og kikkede på Nettos hjemmeside, (www.netto.dk) hvor jeg lurede
deres nye katalog.
Der viser det sig så at de sælger de der dyrefigurer med pels på, (- side 12
i kataloget) og det slog mig at det netop kunne være sådanne figurer, man
bl.a. brugte hunde- , katte-, gede- og kaninpels til.
Jeg slog så op på nettet, og ganske rigtigt:
<http://www.hsus.org/ace/12014>

Derfor vil jeg gerne opfordre folk til at lade være med at købe disse
figurer i håb om at begrænse disse dyrs lidelser bare en lille smule - jeg
ved godt at det er begrænset hvor mange der læser med herinde, men et eller
andet sted skal man jo starte.

Mange venlige hilsener

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-03-04 04:26

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> wrote in message
> [...]
> figurer i håb om at begrænse disse dyrs lidelser bare en lille smule - jeg
> ved godt at det er begrænset hvor mange der læser med herinde, men et

Hvordan kommer du lige til ovenstående konklusion, på side 12 er der billede
af en plys dådyr, er det du mener er hunde/katte skind?

Peter

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-03-04 04:33

"Peter Andersen" <nospam@nospam.dk> wrote in message

> Hvordan kommer du lige til ovenstående konklusion, på side 12 er der
billede
> af en plys dådyr, er det du mener er hunde/katte skind?
>
> Peter

Jeps. Kender den slags figurer fra loppemarkeder og andre steder.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : skingur

Dato : 14-03-04 09:41

"Aragorn Elessar" skrev d. 14-03-04 04:33 dette indlæg :

> [...]
> billede

> Jeps. Kender den slags figurer fra loppemarkeder og andre steder.

Hvis der avles dyr udelukkende til brug til små pelsrædsler, vil jeg
gerne gøre noget aktivt for at stoppe det.

Men hvis pelsen kommer fra mine slagtegeder- og kaniner, eller fra
dyrlægens "aflivningsservice" af vildkatte mv, syns jeg da det er ok, at
pelsen kan bruges til noget "fornuftigt".

mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 14-03-04 13:07

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyrlægens "aflivningsservice" af vildkatte mv, syns jeg da det er
ok, at
> pelsen kan bruges til noget "fornuftigt".

Det gør pelsen med sikkerhed ikk .. der var for et par år siden en
udsendelse fra sydeuropa .. tror jeg .. hvor man så hvordan
hunde/katte blev indfanget og aflivet under så vildt grotekske
forhold og måder at man græd .. både udvendig og indvendig ..
pelsene fra disse dyr bliver solgt og brugt til bl.a nettodyr og
pelse til mennesker samt sutsko og al muligt under falske navne ..
Hejhils fra Ami

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-03-04 13:15

"Anne-Marie Prange" <ampm@ribe.bynet.dk> wrote in message
> pelsene fra disse dyr bliver solgt og brugt til bl.a nettodyr og
> pelse til mennesker samt sutsko og al muligt under falske navne ..
> Hejhils fra Ami

Hejsa
Nu spørger jeg igen hvor er beviset for at det er der kan købes på side 12 i
netto kataloget??
Der jo ligesom ingen grund til at piske en stemning op hvis den ikke er reel

Peter

Fra : JBH

Dato : 14-03-04 10:05

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> figurer i håb om at begrænse disse dyrs lidelser bare en lille smule - jeg
> ved godt at det er begrænset hvor mange der læser med herinde, men et

Hmm, jeg ser nu ikke meget hunde eller kattepels i Netto´s brochure men hvis
vi skal starte et sted, kunne vi jo starte med at gøre noget ved den
dyremishandling som foregår på de danske mink og rævefarme.

Jeg læste lige i en anden forbindelse vedr. CO2. hvordan man "afliver" mink.
Det gør man med CO2, men de får max.15 min. da pelsen ellers kan skades.
Hvordan fanden kan man være sikker på at minken er død,og ikke blot dybt
bevidstløs. En bekendt som har arbejdet på en minkfarm kunne berette om dyr
som vågnede op igen når pelsen blev trukket af..
Ræve opdrættes i små bure og aflives med strøm, bogstaveligt med strøm i
hoved og røv.

Hvad fanden foregår der i hovedet på disse "mennesker" som har og behandler
dyr på den måde ??

I flere andre lande i Europa er disse farme forbudt, men som altid er der
nogle som ser chancen for at score en gevinst, derfor bygges der for tiden
minkfarme i massevis rundt omkring i Dk.

Der er også diskussionen vedr. Halal slagtninger, men den er nok sværere at
gøre noget ved. For ud over at vi har en god eksport af dette kød til andre
lande hvor denne slagtemetode er forbudt, er det også noget med religion ...

mvh
JBH

Fra : Louise Viborg

Dato : 14-03-04 12:52

On Sun, 14 Mar 2004 10:05:02 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>som vågnede op igen når pelsen blev trukket af..
>Ræve opdrættes i små bure og aflives med strøm, bogstaveligt med strøm i

De stakkels hunde og katte bliver også pelset levende

Fra : Winther

Dato : 15-03-04 18:48

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse

> De stakkels hunde og katte bliver også pelset levende

Mødte lige dette på min vej,
http://www.schaeferhund.dk/schaefer/artikler.htm

Jeg kan ikke forstå, at Aragorns indlæg nærmest kan stå upåagtet, men
indlægget om nedgravet elhegn kan hidse så mange op.

Som de fleste mener jeg ikke det er brugen der er problemet, men måden
opbevaring og pelsning foregår.

Vh. Winther

Fra : Winther

Dato : 15-03-04 18:57

"Winther" <Falk-Petersen@sletget2netadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mødte lige dette på min vej,
> http://www.schaeferhund.dk/schaefer/artikler.htm

Læs rapporten forneden, det er ubehagelig læsning og billeder, få nu ikke
aftenkaffen galt i halsen