Passer ram,Mobo og cpu sammen
Fra : Maria Brockhoff

Dato : 13-03-04 14:31

Hej
Jeg er ingen ørn til det her , så lige et måske dumt spørgsmål.
Jeg har et Asrock MoBo K7S8X, XP2000(266MHz) og 512 Mb PC2700 DDRram.
Jeg kan ikke få det til at boote. Jeg har sat fsb til 266, jeg har resat
cmos jeg har startet med moboet ude på isolerende underlag; men jeg får kun
tre bios beep, så går der 5 sek. og så 3 bios beep osv.osv

Hvad kan der være galt? Passer rammen ikke, den er jo 333, eller hvad?

Mvh.tor

Fra : LC

Dato : 13-03-04 15:06

Vær rar at læse dette link :) ikke at det løser dit problem men kunne være
du hurtigere fandt en løsning http://www.computerhope.com/beep.htm

Mvh Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-03-04 16:47

In article <c2v46r$152v$1@news.cybercity.dk>, boohfjernmig@it.dk
says...

> Vær rar at læse dette link :) ikke at det løser dit problem men kunne være

Vil du så ikke også være rar at læse linket i min signatur?

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-03-04 16:19

In article <40530b86$0$27440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
marbro@postfjern.com says...

> cmos jeg har startet med moboet ude på isolerende underlag; men jeg får kun

Hvad er for dig et "isolerende underlag" ?

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 13-03-04 16:59

> Jeg kan ikke få det til at boote. Jeg har sat fsb til 266, jeg har

Du tror ikke du skulle nøjes med at sætte FSB til 133?

Jeg kender ikke lige bundkortet, men det er en hyppig fejl, at man sætter
FSB til det specs siger, men det er i virkeligheden noget der foregår
automatisk når FSB sættes til 133. Prøv det. Bare for sjov skyld.

Ved ikke om det giver mening for dig (Det håber jeg da det gør)

--
Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Maria Brockhoff

Dato : 13-03-04 19:22

Hej Kim
Det kan kun sættes til 200/266/333/400.
Så det er ikke det der er I vejen. Den giver 3 beep ved start. Ifølge AMI
Bios betyder det "Fejl i 64 KB initial RAM", så det er nok ramblokken til
trods for at den er sprit ny.
Du skal ellers have tak for kortlæserne og blækket.
Mvh. Tor

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76JEGHADERSPAM@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:c2vb3s$1cib$1@news.cybercity.dk...

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 13-03-04 22:55

> Det kan kun sættes til 200/266/333/400.
> Så det er ikke det der er I vejen. Den giver 3 beep ved start. Ifølge
> AMI Bios betyder det "Fejl i 64 KB initial RAM", så det er nok
> ramblokken til trods for at den er sprit ny.

Ja, det lyder det som så. Træls, når sådan noget sker.

> Du skal ellers have tak for kortlæserne og blækket.

Heh, havde slet ikke set det var dig. Velbekomme i øvrigt.

Fra : LC

Dato : 13-03-04 21:00

Har du prøvet at flytte rammen til en anden Dimm slot

Fra : Maria Brockhoff

Dato : 14-03-04 07:26

Ja, og jeg har prøvet alle slots.
Jeg låner noget andet ram idag og ser om det hjælper.
Mvh.Tor

Fra : Maria Brockhoff

Dato : 14-03-04 17:21

Jeg lånte en 256 Mb PC2700 og så kørte det hele perfekt.
Den jeg lånte var enkeltsided; den jeg fik leveret er en 512 Mb Doublesided.
Kan det have noget at sige??
Mvh. Tor

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 14-03-04 17:37

> Jeg lånte en 256 Mb PC2700 og så kørte det hele perfekt.
> Den jeg lånte var enkeltsided; den jeg fik leveret er en 512 Mb
> Doublesided. Kan det have noget at sige??

Hvis den fandt alle 512MB, så burde det ikke være et problem.