Jack Dempsey altid skræmte
Fra : JK

Dato : 13-03-04 12:33

nu læste jeg ved tilfælde om en anden akvarist, som havde problemer med
skærmte fisk, og så kom jeg til at tænke på, at de gange jeg har haft Jack
Dempsey'er har de ALTID været skræmte - og det er ikke fordi akvariet ikke
har stået et "stille" sted - er det bare den art som er speciel skræmt
eller hvad ? - jeg har også haft et "hav" af andre cichlider - og det er
stort set kun med de Dempsey'er, at jeg har oplevet problemet - selv da jeg
havde Discus var der ingen problemer, og det hører man ellers ofte om.

er det bare "normalt" med Dempsey'er eller hvad ? - det skal lige siges, at
jeg havde dem i et 250 liters, og altid 1 par ad gangen - ingen andre fisk
(af gode grunde...)

/JK

Fra : Henrik K

Dato : 15-03-04 17:22

Mine Dempseyer er bestemt ikke skæmt. Joh hunden er ofte meget bange for
hannen, men sådan er det med sådan nogen krabater.
De går da iøvrigt fint sammen med et par Zebraer og et par Juvelatus.
Zebraerne har da endda unger pt., men lad os nu se hvor meget der
overlever..

Henrik

Fra : JK

Dato : 18-03-04 22:36

"Henrik K" <henrik7*fjern*@mail.dk> wrote in message
> [...]
> De går da iøvrigt fint sammen med et par Zebraer og et par Juvelatus.
> Zebraerne har da endda unger pt., men lad os nu se hvor meget der

det var pokkers ! - jeg troede egentlig ikke, at dempseyerne ville tollerere
andre fisk, hmm.. måske det har været problemet - jeg har altid kun haft 1
par i akvariet - uden andre fisk.

/JK