Hjælp ønskes: Penselalger
Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 23:16

Øv, øv og atter øv...........
Mit 350 liters ligner efterhånden en malerforretning - fyldt med penselalger
stort set overalt. I bunden, på sten og trærødder.
Lidt specs:
Fisk: 2 oscarciclider på ca. 12 cm.
8 ancistrusmaller.

Armatur med 2 rør - timer sat til 12 timer.

Filter: 660 l/t + powerhead

Enkelte planter - mest valisineria

Har prøvet med diverse algemidler, men virker ikke.

Har jeg anden udvej end koge alt i sten osv. for at blive dem kvit?

Michael, Fyn
(husk at rette min mailadresse)

Fra : Morten Guldager

Dato : 13-03-04 07:33

Fri, 12 Mar 2004 at 22:15 GMT Michael, Fyn wrote
> [...]
>
> Har prøvet med diverse algemidler, men virker ikke.
>
> Har jeg anden udvej end koge alt i sten osv. for at blive dem kvit?

Og de vil komme igen. Hvis du derimod finder, og fjerner, årsagen
til algerne forsvinder de af sig selv. (siger de kloge og min logik)

Jeg ville ikke hælde kemikalier i min tank. Måske mindre lys kan
gøre det?

Jeg kører med lys 8 timer dagligt og har stadig en del alger. Jeg
ser dem dog ikke som det store problem.

/Morten

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 14-03-04 16:21

Michael, Fyn wrote:
> Øv, øv og atter øv...........
> Mit 350 liters ligner efterhånden en malerforretning - fyldt med penselalger

<KLIP>

> Armatur med 2 rør - timer sat til 12 timer.

Hvilken type er rørene? Hvor gamle er de (hvor lang tid har de været i
brug)?

<KLIP>

> Har jeg anden udvej end koge alt i sten osv. for at blive dem kvit?

Alger kommer altid hvis forholdene er til det.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og