P4C800 eller P4C800-E
Fra : Sven

Dato : 12-03-04 22:58

Hej.
En bekendt har købt sig et ASUS bundkort. Det er bestilt og betalt som et
P4C800-E (står på faktura'en), men på selve bundkortet står bare P4C800
mellem 2 PCI-slots.
Hvordan kan han være sikker på, at det er en -E model han har modtaget?

Sven

Fra : TommyF

Dato : 13-03-04 12:52

On Fri, 12 Mar 2004 22:57:37 +0100, "Sven"
<chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>mellem 2 PCI-slots.
>Hvordan kan han være sikker på, at det er en -E model han har modtaget?
Gider ikke lige åbne boksen, men på den stickker er medfølger er der
er tegning over boardet, og der står tydeligt et E efter de 800.

Men eller kig i enhedshåndtering, jeg mener at kun Deluxe udgaven har
10/100/1000 lan kort indbygget, mens standart kun har 10/100 lan.

-------
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------

Fra : Sven

Dato : 13-03-04 16:55

> Gider ikke lige åbne boksen, men på den stickker er medfølger er der
> er tegning over boardet, og der står tydeligt et E efter de 800.

Ja, det gør der også på billedet på ASUS' hjemmeside, så det er nok kun et
P4C800 han har fået.

> Men eller kig i enhedshåndtering, jeg mener at kun Deluxe udgaven har
> 10/100/1000 lan kort indbygget, mens standart kun har 10/100 lan.

Både P4C800 og P4C800-E har 1 Gb LAN (begge i Deluxe versionerne).
Nordbroerne er forskellige, men man kan jo ikke se nummeret på disse, da de
er skjult under køleren.

Sven

Fra : Hans

Dato : 14-03-04 22:16

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det gør der også på billedet på ASUS' hjemmeside, så det er nok kun et
> P4C800 han har fået.

Hvis det er et 3Com NIC er det et P4C800, og er det et Intel Pro NIC er det
Deluxeudgaven.

Jeg mener heller ikke at bøjlen til de 4 USB porte, som ikke er onboard
følger med et non-deluxe.

/ Hans

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 16-03-04 03:27

On Sun, 14 Mar 2004 22:15:57 +0100, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

>Hvis det er et 3Com NIC er det et P4C800, og er det et Intel Pro NIC er det
>Deluxeudgaven.

Eh? P4C800 Deluxe = 3com, P4C800-E Deluxe = Intel

Jeg har begge to, og købte netop i anden omgang -E udgaven for at få
intel-LOM'en.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik