"Don't Look Now" på TV2 Zulu i aften (fred~
Fra : ML-78

Dato : 12-03-04 18:24

TV2 Zulu sender "Don't Look Now" (Rødt Chok) kl. 00.35 i aften. Den er
ganske vist blevet sendt en del gange, men nu er der altså endnu en
mulighed for at se eller gense denne gyserklassiker.

ML-78

Fra : Montør Olsen

Dato : 13-03-04 02:24

......og hvis man ikke har set dette mesterværk, eller ikke har lyst til....
må man betragtes som en idiot.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 13-03-04 09:31

Montør Olsen wrote:
> .....og hvis man ikke har set dette mesterværk, eller ikke har lyst
> til.... må man betragtes som en idiot.

Jeg har set den, og har mildest talt ikke lyst til at se den igen. Den var
nok noget mere skræmmende da den udkom, end den fremstår idag. Jeg kedede
mig gevaldigt! Den var dog ret flot fotograferet, det må man give den.

Hus iøvrigt at svare under det du svarer på, så er det noget lettere at
følge med i diskussionen.

Jacob

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 13-03-04 22:53

> [...]
> nok noget mere skræmmende da den udkom, end den fremstår idag. Jeg kedede
> mig gevaldigt! Den var dog ret flot fotograferet, det må man give den.

Jeg så den også for første gang her for et par uger siden og det må nok være
ca. en 30 år for sent, jeg syntes ihvertfald heller ikke at den var speciel
god eller skræmmende.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : ML-78

Dato : 14-03-04 22:08

Johnny Jakobsen skrev:

> [...]
nok være
> ca. en 30 år for sent, jeg syntes ihvertfald heller ikke at den var

Jeg synes til gengæld ikke der er ret mange gysere inden for de sidste
30 år, der kan hamle op med den. Den virker ikke særligt skræmmende på
mig i dag, men det er der nærmest ingen gysere, der gør - og det har
ikke noget med filmene at gøre, men at man selv bliver ældre. I dag er
min største glæde ved at se dem den atmosfære de kan opbygge (dvs. de af
filmene, der kan det) samt hvis de kan frembringe et par enkelte
kuldegys, og det gør "Don't Look Now" stadig bedre end de fleste.
Selvfølgelig virker en gyser stærkere når man ser den som 10-12-årig end
hvis man ser dem som voksen.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-03-04 00:22

On Sun, 14 Mar 2004 22:08:21 +0100, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>kuldegys, og det gør "Don't Look Now" stadig bedre end de fleste.
>Selvfølgelig virker en gyser stærkere når man ser den som 10-12-årig end

Du har ret med det med stemningen. Jeg synes, at en film som "The
Others" fremmaner en helt eminent gyserstemning. Jeg fik gåsehud, især
over de dér fotografier.

Og så er der også en engelsk tv-film, "The Woman in Black", som får
mit blod til at isne, hver gang jeg ser den.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-04 00:29

Hej!

"Niels Søndergaard" wrote:

> [...]
>
> Og så er der også en engelsk tv-film, "The Woman in Black", som får
> mit blod til at isne, hver gang jeg ser den.

Denne her?

http://www.imdb.com/title/tt0098672/

Så må man jo hellere få den set - The Others var ihvertfald eminent.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-03-04 19:48

On Mon, 15 Mar 2004 00:29:12 +0100, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Denne her?
>
>http://www.imdb.com/title/tt0098672/

Ja, det er den.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-04 19:53

Hej!

"Niels Søndergaard" wrote:

> Ja, det er den.

Okay, tak. Så må man jo få set den :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : ML-78

Dato : 15-03-04 00:51

Niels Søndergaard skrev:

> Du har ret med det med stemningen. Jeg synes, at en film som "The
> Others" fremmaner en helt eminent gyserstemning. Jeg fik gåsehud, især
> over de dér fotografier.

Ja, "The Others" hører til blandt de bedste gysere inden for de senere
år. Jeg fik gåsehud over scenen, hvor pigen har klædt sig ud i et af
værelserne, og da moderen så kommer ind skimter man en gammel kvindes
skikkelse under tøjet i stedet for pigen.

Har du set "Dark Water"? Den er af samme kaliber, omend en helt anden
historie.

> Og så er der også en engelsk tv-film, "The Woman in Black", som får
> mit blod til at isne, hver gang jeg ser den.

Den har jeg ikke set, men jeg kan se Nigel Kneale har skrevet
manuskriptet, og han er blandt de absolut bedste manskriptforfattere i
genren. Han har f.eks. skrevet de oprindelige Quatermass-serier samt en
anden fremragende tv-gyser, "The Stone Tape", som sjovt nok er blandt
dem jeg selv tidligere har nævnt som kuldegys-fremkaldende:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=b3a84h%
241fut%241%40news.cybercity.dk

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-03-04 19:51

On Mon, 15 Mar 2004 00:50:33 +0100, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Har du set "Dark Water"? Den er af samme kaliber, omend en helt anden
>historie.

Den japanske? Jeg ser helst ikke film på sprog, jeg ikke forstår. Men
jeg kan se, den er blevet genindspillet og snart kommer i en
amerikansk udgave.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-03-04 19:55

Hej!

"Niels Søndergaard" wrote:

> Den japanske? Jeg ser helst ikke film på sprog, jeg ikke forstår. Men
> jeg kan se, den er blevet genindspillet og snart kommer i en
> amerikansk udgave.

Det er een af de eneste film i nyere tid hvor mine små hår i nakken rejste sig
da jeg så den. Men den _skal_ ses i biffen for at den virker IMHO. Eller i det
mindste på 90+" lærrede...

Den amerikanske udgave vil _aldrig_ kunne måle sig med originalen, og jeg kan
kun anbefale dig at se den originale. Hvem ved, måske kunne du begynde at se
film fra østen lige pludseligt? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : ML-78

Dato : 15-03-04 20:07

Niels Søndergaard skrev:

> Den japanske? Jeg ser helst ikke film på sprog, jeg ikke forstår.

Nu er undertekster jo opfundet...

> Men
> jeg kan se, den er blevet genindspillet og snart kommer i en
> amerikansk udgave.

Som vil være markant anderledes og ringere end originalen. Men nu er du
vist også bare ude på at drille.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-03-04 20:14

On Mon, 15 Mar 2004 20:06:43 +0100, "ML-78"

>Nu er undertekster jo opfundet...

Ja, men jeg er fagidiot, og en af mine største fornøjelser er at
sammenligne tekstningen med originalen.

>Som vil være markant anderledes og ringere end originalen.

Det kan du jo ikke vide.

>Men nu er du
>vist også bare ude på at drille.

Nej. Jeg mener det. Jeg gider ikke se film på sprog, jeg ikke forstår.
Der er rigeligt at tage af de andre steder, så det er ikke noget
problem.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 15-03-04 23:31

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nej. Jeg mener det. Jeg gider ikke se film på sprog, jeg ikke forstår.
> Der er rigeligt at tage af de andre steder, så det er ikke noget

Pludselig forstår jeg din filmiske anglofili meget bedre - men undrer mig
over, at du frivilligt afskærer dig fra så mange gode filmoplevelser.

Nå, du HAR jo dog set De Syv Samurajer.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-03-04 00:01

On Mon, 15 Mar 2004 23:31:07 +0100, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>Pludselig forstår jeg din filmiske anglofili meget bedre - men undrer mig
>over, at du frivilligt afskærer dig fra så mange gode filmoplevelser.
>
>Nå, du HAR jo dog set De Syv Samurajer.

Ja, den så jeg, da DR sendte den første gang for måske 35 år siden, og
jeg syntes, den var fed. Jeg så også for nylig "Tiger på spring", og
den kunne jeg også godt lide.
Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-03-04 08:03

Niels Søndergaard wrote:

> Ja, den så jeg, da DR sendte den første gang for måske 35 år siden,

Er det den eneste gang, du har set den? For så har du kun set den
skamklippede version. Originaludgaven blev først tilgængelig i vesten i
starten af 1980'erne og er omtrent en time længere (inkl. pause). Af en
eller anden grund tvivler jeg dog på, at det vil gøre filmen bedre for dig.

--
Jens Thomsen
"Taste is directly proportional to experience"

Fra : Brian Nielsen

Dato : 16-03-04 18:23

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
> Ja, den så jeg, da DR sendte den første gang for måske 35 år siden, og
> jeg syntes, den var fed. Jeg så også for nylig "Tiger på spring", og
> den kunne jeg også godt lide.

Der kunne du sikkert også vælge at se den med engelsk lydspor, så det tæller
ikke rigtigt

/Brian

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-03-04 21:19

On Tue, 16 Mar 2004 18:22:33 +0100, "Brian Nielsen"
<bn73@worldonline.dk> wrote:

>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
>
>Der kunne du sikkert også vælge at se den med engelsk lydspor, så det tæller
>ikke rigtigt

Nej, jeg så den i biffen med danske undertekster.
Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Brian Nielsen

Dato : 16-03-04 18:20

> Den japanske? Jeg ser helst ikke film på sprog, jeg ikke forstår. Men
> jeg kan se, den er blevet genindspillet og snart kommer i en
> amerikansk udgave.

Gammel arbejdsskade, eller mangel på tiltro til dine kollegers arbejde?
Mener da bestemt at at du tidligere har nævnt at du syntes godt om Kurosawas
film,
og de er da på japansk.

Angående Dark Water frygter jeg nu at de smører for tykt på med CGI og andre
effekter, ligesom
de gjorde med The Ring.

/Brian

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-03-04 21:26

On Tue, 16 Mar 2004 18:20:29 +0100, "Brian Nielsen"
<bn73@worldonline.dk> wrote:

>Gammel arbejdsskade, eller mangel på tiltro til dine kollegers arbejde?

Ingen af delene. Det generer mig bare, hvis jeg ikke forstår sproget
bare sådan nogenlunde. Jeg kan godt se film på spansk og italiensk,
selv om jeg ikke forstår det hele, for det lærer jeg noget mere af.

>Mener da bestemt at at du tidligere har nævnt at du syntes godt om Kurosawas
>film, og de er da på japansk.

Ja, hans samuraifilm, men udelukkende på grund af actionscenerne. Jeg
har ikke set noget af Kurosawa i mange, mange år.

>Angående Dark Water frygter jeg nu at de smører for tykt på med CGI og andre
>effekter, ligesom
>de gjorde med The Ring.

Jeg så den amerikanske The Ring og stod af på selve grundideen, som er
totalt utroværdig - at man kan dø af en opringning. Det er den vel
også i orginalen.
Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Brian Nielsen

Dato : 17-03-04 22:51

> Jeg så den amerikanske The Ring og stod af på selve grundideen, som er
> totalt utroværdig - at man kan dø af en opringning. Det er den vel
> [...]

Det er jo ikke opringningen man dør af. Opringningen er bare et varsel.

/Brian

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-03-04 02:42

On Wed, 17 Mar 2004 22:51:01 +0100, "Brian Nielsen"
<bn73@worldonline.dk> wrote:

>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
>
>Det er jo ikke opringningen man dør af. Opringningen er bare et varsel.

Du ved, hvad jeg mener. Utroværdigt forlæg.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-03-04 03:01

On Thu, 18 Mar 2004 02:42:17 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Du ved, hvad jeg mener. Utroværdigt forlæg.

Ups. "Forlæg" er forkert. Det, jeg prøver at sige, er, at hele
fundamentet for historien er noget kodylt vås.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-03-04 03:21

Niels Søndergaard wrote:

> Ups. "Forlæg" er forkert. Det, jeg prøver at sige, er, at hele
> fundamentet for historien er noget kodylt vås.

Nogen gange vrøvler du mere end almindeligt meget, Niels.

Fundamentet i en overtroisk gyserfilm er altid, well, overtro. Det giver
ikke mening at sætte spørgsmålstegn ved det. "Superman er en dårlig
film, fordi mænd kan jo slet ikke flyve"...

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-03-04 09:39

On Thu, 18 Mar 2004 03:21:17 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Fundamentet i en overtroisk gyserfilm er altid, well, overtro.

Der er mange slags overtro. Der er troværdig overtro og utroværdig
overtro, og "The Ring" hører for mig til den sidste kategori. At andre
får et kick ud af den, er fint nok. Okay?

Jeg har ikke sat spørgsmålstegn ved noget som helst, blot sagt, at det
virker latterligt på mig.

Endnu en gang må jeg skære en ellers selvindlysende ting ud i pap: Når
jeg udtaler mig, gør jeg det kun på egne vegne. Jeg har ingen dyb
indsigt i livets gåder. Når jeg siger, noget er latterligt, er det
ikke nødvendigvis nogen universel sandhed, men blot udtryk for min
egen holdning. Okay?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-03-04 11:59

Niels Søndergaard wrote:

> Der er mange slags overtro. Der er troværdig overtro og utroværdig
> overtro, og "The Ring" hører for mig til den sidste kategori. At andre
> får et kick ud af den, er fint nok. Okay?

Ja, det er okay :)

> Jeg har ikke sat spørgsmålstegn ved noget som helst, blot sagt, at det
> virker latterligt på mig.

Okay.

> [...]
> indsigt i livets gåder. Når jeg siger, noget er latterligt, er det
> ikke nødvendigvis nogen universel sandhed, men blot udtryk for min

Okay. Men jeg forstår stadig ikke hvordan du kan synes at grundlaget for
The Ring er mere latterligt end for alle mulige andre film der bygger på
overtro/fantasi/science fiction etc.

Med langt de fleste film skal man (eller man kan med fordel) foretage et
"leap of faith", hvorefter man ser resten af filmen på dens egne
præmisser. Jeg prøver at suge al den oplevelse og alle de følelser ud af
en film, som jeg kan. Men nogen gange knækker filmen så at sige. Jeg kan
huske at jeg lå klar til "Moulin Rouge" med mentalt spredte ben og
tænkte "så kom og voldtag mig, din postmodernistiske
overflødighedshorn". Men filmen var ikke til noget som helst. En
skuffende oplevelse. På sine egne præmisser.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-03-04 12:32

On Thu, 18 Mar 2004 11:59:23 +0100, David Rasmussen
> [...]

>overflødighedshorn". Men filmen var ikke til noget som helst. En
>skuffende oplevelse. På sine egne præmisser.

Jeg var ved at stå af på MR, men holdt ud, og efter 20 minutter nød
jeg den faktisk. Jeg har endda købt den på dvd nu, hvor den fås
billigt, og glæder mig til at gense den.

Det er jo svært at sige, hvorfor jeg hader "The Ring", men elsker fx
"Final Destination". Nogle gange må man konstatere, at sådan er det
altså bare. Det er svært at argumentere for følelser og fornemmelser.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-03-04 12:37

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg var ved at stå af på MR, men holdt ud, og efter 20 minutter nød
> jeg den faktisk. Jeg har endda købt den på dvd nu, hvor den fås
> billigt, og glæder mig til at gense den.

Jeg har også overvejet at gense den.

> Det er jo svært at sige, hvorfor jeg hader "The Ring", men elsker fx
> "Final Destination". Nogle gange må man konstatere, at sådan er det
> altså bare. Det er svært at argumentere for følelser og fornemmelser.

Enig.

/David

Fra : ML-78

Dato : 18-03-04 07:37

Niels Søndergaard skrev:

> Ups. "Forlæg" er forkert. Det, jeg prøver at sige, er, at hele
> fundamentet for historien er noget kodylt vås.

Du mener ligesom "Lord of the Rings" og for den sags skyld "Don't Look
Now" som tråden handler om?

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-03-04 09:31

On Thu, 18 Mar 2004 07:37:10 +0100, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Du mener ligesom "Lord of the Rings" og for den sags skyld "Don't Look
>Now" som tråden handler om?

Nej, jeg mener "The Ring". Jeg har ikke udtalt mig om andet og heller
ikke generaliseret. Jeg køber simpelthen ikke ideen, som er latterlig.

Jeg syntes, "Don't Look Now" var virkelig uhyggelig, første gang jeg
så den. Den bygger på synskhed, som jeg ikke finder nær så
usandsynligt, som at man kan dø af at blive ringet op.

"Lord of the Rings" elsker jeg, men den foregiver jo heller ikke at
foregå i vores univers.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 18-03-04 10:02

Niels Søndergaard skrev:

> [...]
> så den. Den bygger på synskhed, som jeg ikke finder nær så
> usandsynligt, som at man kan dø af at blive ringet op.

Det er jo heller ikke det, der sker. Har du overhovedet set den?

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-03-04 10:13

On Thu, 18 Mar 2004 10:02:22 +0100, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Look

>Det er jo heller ikke det, der sker. Har du overhovedet set den?

Ja, gu har jeg da set den. Personer bliver ringet op og dør senere.
Hvad er det, du ikke forstår?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 18-03-04 10:28

Niels Søndergaard skrev:

> Ja, gu har jeg da set den. Personer bliver ringet op og dør senere.
> Hvad er det, du ikke forstår?

At du skriver "man kan dø af at blive ringet op". Det virker underligt
at du forkaster filmen pga. grundideen, og så omtaler dette som
grundideen. Som andre har nævnt er opringningen bare et varsel.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-03-04 12:35

On Thu, 18 Mar 2004 10:27:57 +0100, "ML-78"
> [...]

>at du forkaster filmen pga. grundideen, og så omtaler dette som
>grundideen. Som andre har nævnt er opringningen bare et varsel.

Du knepper fluer, tror jeg.

Tilgiv mig, hvis jeg husker forkert, men jeg mener bestemt ikke, man
dør, hvis man ikke bliver ringet op først. Sagt på en anden måde: Det
er kun dem, der bliver ringet op, der dør.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 18-03-04 14:01

Niels Søndergaard skrev:

> Tilgiv mig, hvis jeg husker forkert, men jeg mener bestemt ikke, man
> dør, hvis man ikke bliver ringet op først. Sagt på en anden måde: Det
> er kun dem, der bliver ringet op, der dør.

Det tror jeg ikke. I en af filmene (originalen eller den amerikanske) er
der en, der ikke tager telefonen, men så vidt jeg husker har dette ingen
betydning. Forbandelsen har med videobåndet at gøre, ikke
opringningerne.

ML-78

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-03-04 15:08

ML-78 wrote:

> [...]
> der en, der ikke tager telefonen, men så vidt jeg husker har dette ingen
> betydning. Forbandelsen har med videobåndet at gøre, ikke

Så kan Niels jo bare sige "At dø af at se et videobånd? Come on...".

Det er ikke det vigtige. Det vigtige er at der er overtro involveret.
Ikke at jeg kan forstå hvad problemet med det er. Det er en stor del af
gysergenren baserer sig på.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-03-04 15:18

On Thu, 18 Mar 2004 15:08:24 +0100, David Rasmussen
> [...]

>Det er ikke det vigtige. Det vigtige er at der er overtro involveret.
>Ikke at jeg kan forstå hvad problemet med det er. Det er en stor del af

Som jeg skrev før, er problemet, at jeg står af på det. Det gør jeg
også på Rosemary's Baby og Eksorcisten, men ikke på Final Destination
og Rødt Chok eller The Others. Der er vel også gysere, du finder
latterlige.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-03-04 15:23

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> også på Rosemary's Baby og Eksorcisten, men ikke på Final Destination
> og Rødt Chok eller The Others. Der er vel også gysere, du finder

Rosemary's Baby er kedelig, men har sikkert været virkningsfuld da den
kom. Exorcisten er ret virkningsfuld efter min mening. Final Destination
har jeg ikke set. Rødt Chok heller ikke. The Others var ret fed og
stemningsfuld. Og baserede sig også på overtro.

/David

Fra : Brian Nielsen

Dato : 19-03-04 18:45

> Jeg syntes, "Don't Look Now" var virkelig uhyggelig, første gang jeg
> så den. Den bygger på synskhed, som jeg ikke finder nær så
> usandsynligt, som at man kan dø af at blive ringet op.

Hvis du kan købe "synskhed" (er det et ord?), så vil den japanske udgave af
"The Ring" sikkert falde lidt mere i din smag, da flere af personerne har
den evne. Et aspekt som
helt er barberet væk i den amerikanske, og måske vil få hovedhistorien til
at glide lettere ned.

/Brian

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-03-04 20:15

On Fri, 19 Mar 2004 18:45:19 +0100, "Brian Nielsen"
<bn73@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>den evne. Et aspekt som
>helt er barberet væk i den amerikanske, og måske vil få hovedhistorien til

Det er sikkert rigtigt, men jeg gider altså ikke se film på japansk,
især ikke når jeg allerede har set genindspilningen.

Apropos genindspilninger, så har jeg lige set The Singing Detective,
mest fordi jeg er stor Robert Downey Jr-fan, og selv om der virkelig
er lagt mange gode kræfter i den (rollelisten er ret imponerende) og
der på ingen måde lefles for laveste fællesnævner, kommer den desværre
ikke tilnærmelsesvis op på siden af originalen.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Brian P

Dato : 19-03-04 19:24

"Niels Søndergaard"

> Den japanske? Jeg ser helst ikke film på sprog, jeg ikke forstår. Men
> jeg kan se, den er blevet genindspillet og snart kommer i en
> amerikansk udgave.

Your loss. Som med fx Ringu/the Ring, the vanishing/spoorloos og
Nightwatch/nattevagten tør jeg godt spå om at originalen også i dette
tilfælde vil være genindspilningen så langt overlegen.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-03-04 20:06

On Fri, 19 Mar 2004 19:23:56 +0100, "Brian P" <kanalFJERN@klog.dk>
wrote:

>Your loss. Som med fx Ringu/the Ring, the vanishing/spoorloos og
>Nightwatch/nattevagten tør jeg godt spå om at originalen også i dette
>tilfælde vil være genindspilningen så langt overlegen.

Du har sikkert ret, men nu lever vi jo heldigvis i en kulturelt
mangfoldig verden, hvor man ikke behøver at kede sig, selv om man
vælger visse ting fra.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 19-03-04 20:31

Niels Søndergaard skrev:

> Du har sikkert ret, men nu lever vi jo heldigvis i en kulturelt
> mangfoldig verden, hvor man ikke behøver at kede sig, selv om man
> vælger visse ting fra.

Man må selvfølgelig selv om, om man vil tage skyklapper på, men derfor
kan vi andre jo godt tænke, at det er lidt fjollet.

ML-78

Fra : Brian P

Dato : 19-03-04 21:03

"Niels Søndergaard"

> [...]
>
> Du har sikkert ret, men nu lever vi jo heldigvis i en kulturelt
> mangfoldig verden, hvor man ikke behøver at kede sig, selv om man

Klart. Men måske afskærer man også sig selv fra at få nogle mere kulturelt
mangfoldige oplevelser ved at fravælge gode filmoplevelser pga. personlige
idiosykrasier.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 15-03-04 17:51

> Og så er der også en engelsk tv-film, "The Woman in Black", som får
> mit blod til at isne, hver gang jeg ser den.

Den så jeg også lige for første gang her for ikke så længe siden og selv den
måske nok er lidt "langsom", så er der ihvertfald et par scener i den der
kan få det til at løbe koldt ned at ryggen på en.

En anden god gammel gyser som jeg også synes stadig holder idag er
Amityville Horror, den første af dem.

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Morten DH

Dato : 13-03-04 12:40

> [...]
> ganske vist blevet sendt en del gange, men nu er der altså endnu en
> mulighed for at se eller gense denne gyserklassiker.

desværre var der ikke meget cinemascope over Zulu's kopi