mike oldfield sangtitel?
Fra : Knud K. H.

Dato : 12-03-04 12:51

jeg søger en sangtitel - det er vistnok en af de nyeste han har lavet. med
en kvindelig vokalist lissom i "to france" etc.
Sangen er i det hele taget lidt lissom den og "moonlight shadow".

nogen der har et bud???

--
mvh.
Knud K. H.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-03-04 13:07

"Knud K. H." <kkh@lite.dk> escribió en el mensaje
> jeg søger en sangtitel - det er vistnok en af de nyeste han har lavet. med
> en kvindelig vokalist lissom i "to france" etc.

"Family man"?

Fra : Peder

Dato : 12-03-04 14:35

Den Fri, 12 Mar 2004 13:06:39 +0100, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> skrev:

>"Knud K. H." <kkh@lite.dk> escribió en el mensaje
>
>"Family man"?

Eller måske "Innocent"?
Lidt nyere og også spillet en del

--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 12-03-04 15:20

Knud K. H. wrote:

> jeg søger en sangtitel - det er vistnok en af de nyeste han har
> lavet. med en kvindelig vokalist lissom i "to france" etc.
> Sangen er i det hele taget lidt lissom den og "moonlight shadow".

Kan det mon være "Man in the Rain" fra Tubular Bells III?

Det kan vel næppe være "To Be Free" fra Tres Lunas - det nummer er der
sgu for meget ABBA over til at kunne sammenlignes med "To France" eller
"Moonlight Shadow".

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Søren Rohde

Dato : 12-03-04 17:36

"Knud K. H." <kkh@lite.dk> skrev i en meddelelse
> jeg søger en sangtitel - det er vistnok en af de nyeste han har lavet. med
> en kvindelig vokalist lissom i "to france" etc.
> Sangen er i det hele taget lidt lissom den og "moonlight shadow".

Hvor ny? Jeg har ikke hørt noget fra den kant i mange år....

Den eneste sang jeg lige kommer i tanker om hedder noget i stil med "To
France" - Maggie Reilley synger "never going to get to france".

Mvh. Søren

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 12-03-04 18:13

> [...]
>en kvindelig vokalist lissom i "to france" etc.
>Sangen er i det hele taget lidt lissom den og "moonlight shadow".

Kunne være:

"Foreign Affair" fra Crises eller "The Man in the Rain" fra TBIII
(sidstnævnte lyder ihvertfald _meget_ som Moonlight Shadow).

Hvis du er vild med Moonlight Shadow så prøv evt. at finde nummeret
"Crime of Passion" hvor han selv synger. Det er ikke så kendt, men
rigtig godt.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 12-03-04 18:51

Jesper B. Nielsen wrote:

> "Foreign Affair" fra Crises eller "The Man in the Rain" fra TBIII
> (sidstnævnte lyder ihvertfald _meget_ som Moonlight Shadow).

Nu er der i tråden blevet nævnt både "Family Man", "Innocent" og
"Foreign Affair" - de kan næppe siges at høre til blandt hans nyeste.

Men ja, "Man in the Rain" har mange ligheder med "Moonlight Shadow".

> Hvis du er vild med Moonlight Shadow så prøv evt. at finde
> nummeret "Crime of Passion" hvor han selv synger. Det er ikke så
> kendt, men rigtig godt.

Påstår du ligefrem, at Mike Oldfield kan synge? Nok er han en
formidabel guitarist - men nogen sanglærke kan han næppe kaldes.
"Don Alfonso" er nu ganske underholdende alligevel ...

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 12-03-04 20:06

Anders Thorsen Holm wrote:

>Påstår du ligefrem, at Mike Oldfield kan synge? Nok er han en
>formidabel guitarist - men nogen sanglærke kan han næppe kaldes.
>"Don Alfonso" er nu ganske underholdende alligevel ...

He he, ok. Troede det var ham selv :)

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 12-03-04 20:10

Jesper B. Nielsen wrote:

> He he, ok. Troede det var ham selv :)

Nu kommer jeg i øvrigt i tvivl om, hvorvidt det er Mike Oldfield eller
David Bedford, der synger i "Don Alfonso". Under alle omstændigheder
lyder det i hvert fald jammerligt

Fra : Peter G

Dato : 12-03-04 23:08

Anders Thorsen Holm skrev:

> Nu kommer jeg i øvrigt i tvivl om, hvorvidt det er Mike Oldfield eller
> David Bedford, der synger i "Don Alfonso". Under alle omstændigheder
> lyder det i hvert fald jammerligt

Ellers kan hans stemme høres på nummeret "On Horseback" fra "Ommadawn".

--
Regards, Peter
Topposters/bottomquoters will be killfiled in silence.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 13-03-04 00:18

Peter G wrote:

> Ellers kan hans stemme høres på nummeret "On Horseback" fra
> "Ommadawn".

Jovist - en af de mere hyggelige, omend noget cheesy, melodier!

Fra : nd

Dato : 13-03-04 21:44

"Jesper B. Nielsen" <no@nomail.dk> skrev i en meddelelse > Hvis du er vild
med Moonlight Shadow så prøv evt. at finde nummeret
> "Crime of Passion" hvor han selv synger. Det er ikke så kendt, men
> rigtig godt.

Nope, den bliver sunget af Barry Palmer, og vær glad for det. På CD-udgaven
af Boxed, kan du Oldfield synge selv, og det lyder altså ikke godt

vh

nd

---

Fra : Knud K. H.

Dato : 15-03-04 11:40

> jeg søger en sangtitel - det er vistnok en af de nyeste han har lavet. med
> en kvindelig vokalist lissom i "to france" etc.
> Sangen er i det hele taget lidt lissom den og "moonlight shadow".

kommer i tanke om at den starter med noget i retning af "You're the one
that's really........"

hjalp det?

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 15-03-04 12:19

Knud K. H. wrote:

> kommer i tanke om at den starter med noget i retning af "You're
> the one that's really........"

Jamen, så er det "Man in the Rain" fra Tubular Bells III (1998):

<http://tubular.net/lyrics/TubularBellsIII.shtml#2>

Fra : Søren Bovbjerg

Dato : 30-03-04 10:43

> Jamen, så er det "Man in the Rain" fra Tubular Bells III (1998):
>
> <http://tubular.net/lyrics/TubularBellsIII.shtml#2>

Jeps. SVJV er trommesporet i Man in the Rain det "originale" fra
Moonlight Shadow (spillet af Simon Philips).

Det kan forklare at numrene ligner hinanden.

Mvh
Søren