Trådløs netværk virker ikke (Linksys på We~
Fra : Louby

Dato : 12-03-04 00:26

Jeg havde købt en brugt Linksys BEFW11S4 med 2 USB Netkort. Jeg slukkede for
alt og satte det til som der stod i manualen. Den starter fint nok op og
finder USB netkort og det hele og der er god forbindelse til Router, men
ingen forbindelse til nettet. Resetter alte og prøver så uden USB netkort i
men med alm kabel tilsluttet til router. Nøjagtig det samme sker fin
forbindelse til router bare ikke til nettet.
Læser i NG at nogle foreslog at man ringede til support og oplyser min
mac-adresse, for så ville det nok virke. Support indtastede den, men det
hjalp heller ikke. Blev stillet videre til en tekniker som guidede mig
igennem alle mulige løsninger/indstillinger, men lige lidt hjalp det. Til
sidst sagde han at det kunne være at WAN stikket på router var defekt og
derfor skulle jeg bytte den. Desværre købt brugt så jeg måtte bide i det
sure æble og købe en ny. Som sagt så gjort og nu har jeg prøvet alle de
samme løsninger som TDC support guidede mig igennem forleden dag og med
samme sure resultat. Dejligt at smide 500,- kroner ud på noget som åbenbart
ikke var defekt.
Når jeg tilslutter webspeed med kabel udenom router virker det fint og jeg
får en Ip 80.167..... men ligeså snart jeg sætter router på kan jeg kun
fange routerens IP 192.168.1.1.
Er der nogen der kan komme med det gyldne råd som kan få mig på nettet
trådløst vil jeg blive meget glad.

Mvh Louby

Fra : Jan Bachman

Dato : 12-03-04 04:35

On Fri, 12 Mar 2004 00:26:18 +0100, "Louby" <louby@tdcFJERNadsl.dk>
wrote:

> [...]
>fange routerens IP 192.168.1.1.
>Er der nogen der kan komme med det gyldne råd som kan få mig på nettet

Har du været inde og konfigurere din router?
Tast 192.168.1.1 i din browser.
Du skal formentlig vælge DHCP under "Internet Connection Type"

Sørg også for at firmwaren er opgraderet.
Bemærk at Linksys har flere versioner afhængig af kontinent.
http://www.linksys.com/international/firmware.asp?intfwid=8&coid=48

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 07:52

Den Fri, 12 Mar 2004 00:26:18 +0100 skrev "Louby"
<louby@tdcFJERNadsl.dk>:

Jeg har haft det samme problem, blot med en kabelmodem forbindelse fra
Kabel-TV. Efter at have prøvet alt læste jeg på supportsiden følgende:

"Hvis du tidligere har haft en anden pc tilsluttet og ikke får
forbindelse til internettet, kan det skyldes, at du har haft en anden
pc koblet på nettet indenfor de sidste 5 timer. Herved er din pc
blevet låst til vores udstyr. Gør da følgende:
1. Sluk din pc og kabelmodemet.
2. Lad alle dele være slukket i min. 5 timer.
3. Sæt strøm til dit kabelmodem og vent til der kommer lys i de fire
øverste lamper.
4. Tænd din pc."

Det virkede hos mig og nu kører det som en drøm!

Fra : jacob

Dato : 12-03-04 09:53

Har du indtastet manuelle IP settings i routeren, også DNS til opslag på
nettet....

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 15:01

Den Fri, 12 Mar 2004 09:53:03 +0100 skrev "jacob"
<FJERNMIGjeo@post6.tele.dk>:

Ja det blev prøvet. Også en reset af routeren. Da jeg så fulgte
vejledningen med at slukke for kabelmodemmet i ca. 5 timer virkede
det. Jeg har altså ingen problemer nu, men det kunne være et forsøg
værd for Louby at prøve den samme kur.

Fra : Jan Bachman

Dato : 12-03-04 18:22

> [...]
>vejledningen med at slukke for kabelmodemmet i ca. 5 timer virkede
>det. Jeg har altså ingen problemer nu, men det kunne være et forsøg

Kunne man nøjes med:

1. Sørg for at være tilslutte direkte via netkortet/DHCP.
2. Åbne en DOS-boks.
3. Skrive "IPCONFIG /RELEASE", så ens IP+MAC frigives (måske).
4. Slukke PC'en.
5. Koble router til, der så får lov via DHCP.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 20:26

Den Fri, 12 Mar 2004 18:21:54 +0100 skrev Jan Bachman
<ymerdyr@image.dk>:

Nu havde jeg en anden router tilkoblet, hvorfor jeg også havde
problemer med blot at tilslutte direkte via netkortet.
Mit problem bestod lige præcist i, at jeg ikke kunne få frigivet IP og
MAC. Det skete så ved at lade det hele være slukket i ca. 5 timer. Jeg
kunne sandsynligtvis også have ringet til min ISP og fået resat min
forbindelse, men problemet opstod - som altid - uden for åbningstiden.

Fra : Louby

Dato : 13-03-04 00:09

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> skrev i en meddelelse
[...]
:
: Kunne man nøjes med:
:
[...]

Ja det kunne jeg godt så jeg ikke skulle vente 5 timer. Har nu prøvet at
gøre det og så kun tilslutte USB netkort men der fanger den ikke nettet.
Prøvede igen med Kabel i router og nettet var tilbage igen. Så jeg skal bare
finde ud hvordan jeg får den router sat op, da det det åbenbart ikke er så
nemt som jeg havde fået indtryk af.

Mvh Louby

Fra : Louby

Dato : 13-03-04 01:41

"jacob" <FJERNMIGjeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
: Har du indtastet manuelle IP settings i routeren, også DNS til opslag på
: nettet....
:
:
Nej det har jeg ikke men jeg ved heller ikke havd jeg har/fik gjort for lige
pludselig virkede det, så jeg ikke skal have kabel i gennem hele
lejligheden, så jeg er MEGET træ og lykkelig. Har lige genstartet uden kabel
og jeg kom på med det samme så nu kan jeg sove roligt uden at tænke på hvad
jeg kan have gjort forkert. Bliver spændende når ungernes PC og den bærbare
skal på men den tid den sorg, Far's puter er jo den vigtigste.

Jeg takker mange gange for forslag og hjælp fra alle.

Godnat herfra
Mvh Louby

Fra : Louby

Dato : 12-03-04 18:55

: <louby@tdcFJERNadsl.dk>:
:
[...]
Det hjalp med de 5 timer. Mange tak. Nu har jeg hul igennem til internettet
men kun via kabel på router. så mangler jeg bare at få det trådløse til at
virker. Jeg ville jo gerne undgå kabel fra router til PC, men det er ikke
lykkedes endnu for starter jeg den op uden kabel og med usb netkortet i er
der ikke hul igennem til nettet men kun til router
Jeg havde ellers hørt fra mange at de er lige til at sætte til men det har
det sgu ikke været hos mig. Der må værte et sted i indstillinger jeg skal
gøre noget så nu må jeg læse lidt videre i manualen og se om der ikke dukker
noget op

Mvh
Louby