hvad i hulen er dette for en sang
Fra : ulla kaaber

Dato : 11-03-04 21:40

hej med jer.

På et tidspunkt i forgårs kom jeg til at høre en ældgammel melodi, men fik
desværre ikke tekst eller forfatter skrevet ned. Men den lyder sådan.

I wont let you down, wont let you down again........I wont let you down,
wont let you down again........og så kommer der nogle klage lyde som om
vedkommende befinder sig milelangt væk, så synger han........dont let me out
of here....dont let me out of here. Så siller et orgel, som kunne få det til
at lyde som the doors. men det er det helt sikkert ikke

Noget siger mig at han har været med i Monty Phyton, eller er komiker på en
eller anden måde. Engelsk komiker. Er det noget der siger jer noget. Jeg
håber I kan hjælpe mig, for ellers falder jeg ikke i søvn i aften.

mvh Ulla

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-03-04 22:00

"ulla kaaber" <kaaber@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> I wont let you down, wont let you down again

Måske er det "Ph. D - I won't let you down" fra 1981

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ralph

Dato : 11-03-04 22:05

> [...]
til
> at lyde som the doors. men det er det helt sikkert ikke

Det er tilsyneladende Ph.D - udtales pee age dee
her er hele teksten:
Name I WON'T LET YOU DOWN
Interpret Ph.D.
Jahr 1981
Schreib"r Diamond/Hymas

You ask me if I'm happy here,
No Doubt about it,
You ask me if my love is clear,
Want me to shout it.
Gave you the best years of my life, woman.
I know I failed to treat you right, but woman,
Don't let me out of here,
Oh, don't let me out of here.

I won't let you down, I won't let you down again.
I won't let you down, I won't let you down again.

You say our love is running one way,
Coming from your side,
No help from me to see it through,
To beat the high tide.
Take me and chain me if yu please, woman
Don't help me dig deeper my grave, oh woman,

venligst
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 11-03-04 22:39

> [...]
> eller anden måde. Engelsk komiker. Er det noget der siger jer noget. Jeg
> håber I kan hjælpe mig, for ellers falder jeg ikke i søvn i aften.

Har lige hørt den, forstår godt hvis du tror det er en komiker, den virker
lidt som en parodi........

--
venligst
Ralph

Fra : ulla kaaber

Dato : 17-03-04 12:11

ulla kaaber <kaaber@heaven.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c2qipl$2rsl$1@news.cybercity.dk...
> hej med jer.
>
> På et tidspunkt i forgårs kom jeg til at høre en ældgammel melodi, men fik
> desværre ikke tekst eller forfatter skrevet ned.

Tak til jeres svar. Jeg kunne sove, for den tekst I havde skrevet var den
jeg lige nøjagtigt havde fået på hjernen. Men er det mig der husker forkert
hvis jeg påstår at han var blandet ind i noget komik af en eller anden
slags.

Men nu har jeg fået en ny sang på hjernen. Eller nærmere. Det er en
komponist. Jeg mener at det er buxtehude, men min kæreste er uenig, og jeg
tror at han har ret. Kompositionen bruges meget ofte før en koncert
indledes, især hvis det er et heavy-rock-band der er tale om. Kompositionen
er særdeles meget i mol. Meget iørefaldende. Der er violiner og trommer, et
meget dystert stykke musik. Kompositionen er også blevet brugt i alvorlige
dokumentarudsendelser eller som mellemlægningsmusik i en gyser. Det kunne
være russisk. Hvem i hulen er det. Jeg har lige en sidste hjælp. Et eller
andet siger mig at komponisten hedder noget med bartho.....

mvh Ulla