Link mellem to computere
Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 25-04-01 19:06

Jeg har koblet 2 computere sammen (100Mbit)

Begge computere er konfiguret med:

Klientprog. til MS Netvæer
Netkort
Opkaldskort
IPX/SPX -> Netkort
TCP/IP -> Netkort
TCP/IP -> Opkaldskort
Fil- og udskriftdeling.
---
Windows-logon

Computeren har hver sin IP adresse (192.168.0.1 og 192.168.0.2) og
undermaske 255.255.255.0 og ingen DNS konfiguration.

Alligevel er der ingen forbindelser mellem dem - jeg har prøvet flere
kabler, og link lysene lyser i netkortene. Der kan heller ikke pinges
imellem dem. Håber i kan hjælpe mig.

Mvh
Ulrik

Fra : Arne Eckmann

Dato : 25-04-01 19:50

"Ulrik Nielsen" <cheese@worldonline.dk> skrev:

> [...]

> Alligevel er der ingen forbindelser mellem dem - jeg har prøvet flere
> kabler, og link lysene lyser i netkortene. Der kan heller ikke pinges

Du skal bruge krydsede kabler!

mvh
Arne

Fra : Kristian Jensen

Dato : 25-04-01 22:10

Det kan være at der er en hardware konflikt.. Chek Egenskaber for "Denne
Computer" og vælg hardware

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 26-04-01 13:20

Løsningen var:

Tag netkort ud af den ene computer, og sæt et andet i og det virkede. Så
satte jeg det oprindelige tilbage og det virkede så også. Der må have været
en løs forbindelse - selv om link lyste og activity blinkede...

Mvh
Ulrik

Ulrik Nielsen <cheese@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DnEF6.59890$o4.5176222@news010.worldonline.dk...