Trådløs internet
Fra : Flemming W. Hansen

Dato : 11-03-04 17:41

Har anskaffet ADSL m. trådløs router, signalet til den ene maskine er
ikke er godt nok. Jeg har så ved hjælp af den bærbare computer fundet ud af,
hvis jeg kommer om på den anden side af vægen med antennen (gipsvæg med
dampspærre af alufolie) så er signalet perfekt. Jeg købte så en 4,5 m USB
ledning, men ved tilslutning kom der en melding:; Der er fundet ny
hardware ----- Hardwaren kunne ikke genkendes. Er der et tips til dette.

--
M.v.H.
Flemming

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-03-04 17:59

Flemming W. Hansen mumbled his insignificant opinion in:
40509694$0$740$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
> med antennen (gipsvæg med dampspærre af alufolie) så er signalet
> perfekt. Jeg købte så en 4,5 m USB ledning, men ved tilslutning kom

Og hvis du bagefter prøver uden forlænger ledning, så virker den ok? Så kan
du jo nok selv regne ud at det er forlængerledningen den er gal med. Den
samlede ledningslængde er iøvrigt også længere end den bør være, nok der
problemet er.

Det er muligt en usb hub kan klare det fordig, alternativt så prøv med en
anden antenne, eller drej den du har lidt.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-03-04 18:32

"Flemming W. Hansen" <fwhansen@privat.dk> wrote in message
> [...]
> dampspærre af alufolie) så er signalet perfekt. Jeg købte så en 4,5 m USB
> ledning, men ved tilslutning kom der en melding:; Der er fundet ny

Usb må ikke være længere end 5meter, så det er nok derfor det ikke virker...
umildbart lyder det lidt vildt hvad du vil gøre for at køre "trådløst" når
du vil trække et USB kabel Du har ikke overvejet at trække
netværkskabler, virker perfekt.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-03-04 18:34

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
> umildbart lyder det lidt vildt hvad du vil gøre for at køre "trådløst" når
> du vil trække et USB kabel Du har ikke overvejet at trække

MEn ud over det, så bør du jo nok flytte dit accesspoint. det overrasker mig
ikke hvis det er cybercitys router med PCmcia kort som jo ikke er så godt.?!
Men prøv at flytr det frit for alt andet, fx op på en reol e.l

Fra : Flemming W. Hansen

Dato : 11-03-04 18:59

Det lyder umiddelbart rigtig det der med at trække kabel, men nu er
situationen den, at det er fra stuehus til værksted, altså to huse for sig,
med 10 meters afstand så derfor trådløs, alt er prøvet ang. flytning og
drejning. kun det at komme på den anden side af vægen, så kan sender og
modtager "se" hinanden, og signalet er i top. Spørgsmål : Kan/må man ikke
forlænge Usb kabel ?

--
M.v.H.
Flemming

Fra : Jan Bachman

Dato : 11-03-04 20:33

> [...]
>drejning. kun det at komme på den anden side af vægen, så kan sender og
>modtager "se" hinanden, og signalet er i top. Spørgsmål : Kan/må man ikke

Da jeg kiggede på det samme i sin tid, så fandt jeg at USB kan
forstærkes hver 5 meter. Så kan der sættes yderligere 5 meter kabel
på, og så fremdeles.

Jeg kan nu ikke finde stumperne længere på EDB-priser, men de har
noget andet, der måske kan hjælpe.

Alternativt kan du købe en trådløs bro i stedet for en USB-adapter.
Den forbindes til din PC via netværkskabel, som uden problemer kan nå
dine 10 meter og meget mere. Den skal dog have strøm også.

/Jan

Fra : Flemming W. Hansen

Dato : 12-03-04 00:32

Tak for dette svar, jeg må i gang med nogle forsøg.

--
M.v.H.
Flemming